Francuz z wyższej półki. DS 9 z mocą 360 KM i napędem na obie osie

Francuz z wyższej półki. DS 9 z mocą 360 KM i napędem na obie osie

DS 9 E-TENSE 4x4 360
DS 9 E-TENSE 4x4 360 Źródło:Stellantis
DS Automobiles przedstawił nowe modele DS 9 E-Tense 4x4 360 i DS 9 E-tense 250. Ten pierwszy jest flagowym modelem gamy.

DS 9 E-Tense 250 jest wyposażony w nowy akumulator o pojemności 15,6 kWh, ma zasięg do 70 kilometrów w cyklu miejskim WLTP w trybie 100 proc. elektrycznym oraz zwiększoną wydajność. Emisja CO2 jest obniżona do 26 g/km w cyklu WLTP. Dwa nowe napędy dostępne są w wersjach wykończenia Performance Line+ i Rivoli+.

Dzięki DS Performance – zdobywcy wszystkich tytułów mistrzowskich Formuły E w 2019 i 2020 roku – rozwój i dopracowanie silnika DS 9 E-tense 4x4 360 oraz układu zawieszenia pozwoliły na osiągnięcie wyjątkowych właściwości jezdnych.

Hybryda ma szerze koła i lepsze hamulce

DS 9 E-Tense 4x4 360 ma poszerzony rozstaw kół osi przedniej i tylnej. Wzmocniono układ hamulcowy stosując zaciski z czterema tłoczkami pozwalającymi na lepsze rozłożenie sił przy gwałtownym hamowaniu oraz tarcze 380 mm x 32 mm z przodu (+ 50 mm x 2 mm w porównaniu do DS 9 E-Tense 225) i 290 x 12 mm z tyłu.

Podobnie jak w bolidzie mistrza Formuły E, przejście na układ zasilania silnikiem następuje jedynie w razie konieczności, po zakończeniu fazy odzysku energii. Amortyzatory, sprężyny i stabilizator toru jazdy zostały specjalnie zaprojektowane do tego modelu, podobnie jak mapowanie silnika.

We wszystkich wersjach wykończenia w wyposażeniu standardowym dostępny jest system DS Active Scan Suspension. To zawieszenie sprawia, że jazda jest komfortowa i płynna jak w prestiżowej limuzynie, a zarazem dynamiczna jak w sportowym coupé GT.

360 KM z trzech silników

Układ napędowy to 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 200 KM i dwa silniki elektryczne – jeden o mocy 110 KM (z przodu, zintegrowany ze skrzynią biegów), a drugi o mocy 113 KM (połączony z tylną osią). Jest on połączony z inteligentną skrzynią biegów z napędem na cztery koła. W akumulatorze o mocy 11,9 kWh wykorzystywane są metody zaawansowanego zarządzania energią, dzięki którym energia jest gromadzona.

W trybie bezemisyjnym DS 9 E-Tense 4x4 360 pokonuje dystans 52 kilometrów w cyklu miejskim WLTP lub 47 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.

DS z przyspieszeniem na poziomie 5,6 sekundy do setki

Prędkość maksymalna modelu DS 9 E-Tense 4x4 360 jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Samochód może rozwinąć prędkość 140 km/h przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,6 sekundy.

Czytaj też:
Rynek samochodów używanych. 5 zaskakujących spostrzeżeń, które mogą przydać się kupującym

Źródło: Stellantis