Będzie w pełni elektryczny Jeep i RAM 1500. Czwarty koncern świata ogłosił, jak zamierza stać się pierwszym

Będzie w pełni elektryczny Jeep i RAM 1500. Czwarty koncern świata ogłosił, jak zamierza stać się pierwszym

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW Źródło:Stellantis
Stellantis, właściciel kilkunastu motoryzacyjnych marek, ogłosił plan „Dare Forward 2030”. To strategia rozwoju na najbliższą dekadę, która ma umocnić firmę.

Przypomnijmy, że Stellantis to konglomerat powstały z połączenia Peugeota i Fiata. To tak w skrócie oczywiście, bo w portfolio firma ma kilkanaście marek samochodów. Wcześniej Fiat był związany z Chryslerem, a do Peugeota należał chociażby Citroën. Tuż przed powstaniem Stellantisa firma kupiła także Opla. Teraz Stellantis jest czwartym koncernem motoryzacyjnym świata, należy do niego Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM, Vauxhall i wiele innych przedsiębiorstw (m.in. Magneti Marelli, Mopar, czy Faurecia).

Stellantis przedstawił „Dare Forward 2030” – śmiały plan strategiczny na najbliższe dziesięciolecie. Stellantis zobowiązał się zostać liderem w swojej branży w walce ze zmianami klimatycznymi, osiągając zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2038 roku.

Jak czytamy, Stellantis będzie liderem w swojej branży w dziedzinie łagodzenia zmian klimatu, osiągając zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2038 roku, przy redukcji na poziomie 50 proc. do 2030 roku.

75 nowych modeli elektryków

Grupa wyznaczyła kierunek, zgodnie z którym do końca bieżącego dziesięciolecia 100 proc. sprzedaży w Europie i 50 proc. sprzedaży w Stanach Zjednoczonych będą stanowiły samochody w pełni elektryczne (BEV). Do 2030 roku Stellantis planuje posiadać w ofercie ponad 75 modeli BEV i osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie pięciu milionów samochodów BEV na świecie.

Jakich samochodów możemy oczekiwać? To chociażby pierwszy w historii Jeep w pełni elektryczny SUV, który pojawi się na rynku na początku 2023 roku oraz zapowiedzieć nowego pickupa RAM 1500 BEV zaplanowanego na 2024 r.

Większe przychody i wysoka marża

Do 2030 r. Stellantis zamierza podwoić przychody netto i utrzymać dwucyfrową marżę skorygowanego zysku operacyjnego przez całą dekadę. W ramach strategii Stellantis zwiększy planowaną pojemność akumulatorów o 140 gigawatogodzin (GWh) do około 400 GWh. W 2024 roku rozszerzy technologię wodorowych ogniw paliwowych na duże samochody dostawcze (w pierwszej kolejności w USA w 2025 r.).

Firma chce też osiągnąć jedną trzecią globalnej sprzedaży online w 2030 roku oraz większą autonomię w siedmiu rozwijających się obszarach, a to: mobilność, usługi finansowe, samochody używane, posprzedaż, usługi DaaS (data as-a-service), gospodarka o obiegu zamkniętym, samochody dostawcze.

Czytaj też:
Fabryka FCA Poland w Tychach poszukuje pracowników. Ilu znajdzie zatrudnienie?

Źródło: Stellantis