Volkswageny Polo, Taigo i ID.5 w testach Euro NCAP. Wiemy, ile dostały gwiazdek

Volkswageny Polo, Taigo i ID.5 w testach Euro NCAP. Wiemy, ile dostały gwiazdek

Volkswagen Taigo
Volkswagen TaigoŹródło:VW
Hattrick Volkswagena w testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP: trzy modele marki z Wolfsburga uzyskały najwyższy możliwy wynik – pięć gwiazdek.

Eksperci Euro NCAP przyznali całej trójce: elektrycznemu SUV-owi coupé ID.5 i dwóm samochodom z silnikami spalinowymi – Polo i Taigo – najwyższe noty w czterech testowanych kategoriach: za ochronę pasażerów dorosłych, dzieci i pieszych oraz za systemy bezpieczeństwa.

Doskonałe wyniki w kategorii ochrona dorosłych pasażerów

Wszystkie trzy testowane Volkswageny uzyskały bardzo dobre oceny w kategorii „ochrona dorosłych pasażerów”. ID.5 otrzymał 93 procent maksymalnej liczby punktów, a Taigo i Polo okazały się jeszcze lepsze z wynikiem 94 procent. Na ocenę mają wpływ zderzenia czołowe, boczne i uderzenie w słup. Dobry wynik modelu ID.5 to rezultat testów zderzeniowych oraz oceny środków umożliwiających jak najszybsze przeprowadzenie akcji ratunkowej.

Ważnym elementem, który zwiększa bezpieczeństwo pasażerów jest centralna poduszka powietrzna dla przedniego rzędu foteli, która jest standardem we wszystkich trzech testowanych modelach Volkswagena. W przypadku zderzenia bocznego może ona zapobiec lub przynajmniej ograniczyć ewentualny kontakt głów kierowcy i siedzącego obok pasażera.

Volkswagen ID.5 uzyskał 89 procent w kategorii „ochrona dzieci”. Ocena ta zależy od poziomu ochrony zapewnianej przez foteliki dziecięce w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego, punktowana jest także możliwość bezpiecznego montażu fotelików dziecięcych o różnych rozmiarach, a także wyposażenie pojazdu, które umożliwia bezpieczny przewóz dzieci. Polo (80 procent) i Taigo (84 procent) również wypadły bardzo dobrze w tej kategorii.

Ważne systemy asystujące

W kategorii „systemy asystujące” ID.5 uzyskał 85 procent maksymalnego wyniku. Taigo i Polo zdobyły w tej dziedzinie 70 procent możliwych punktów. W standardowym wyposażeniu wszystkich wymienionych aut są systemy Driver Alert, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i wykrywania pieszych czy rowerzystów, a także Lane Assist, który ostrzega przed nieplanowaną zmianą pasa ruchu. W ID.5 doceniono wizualne i akustyczne przypomnienie o niezapiętych pasach na przednich fotelach, a także rozpoznawanie czy miejsce w tylnym rzędzie jest zajęte.

Oprócz oceny poziomu ochrony pasażerów w samochodach, Euro NCAP bada również, jak skutecznie automatyczne systemy hamowania awaryjnego są w stanie chronić pieszych i rowerzystów w przypadku, gdy jest ryzyko kolizji jest duże. Specjaliści Euro NCAP stwierdzili, że system Front Assist – standardowo montowany w modelach ID.5, Taigo i Polo – jest bardzo skuteczny w wykrywaniu tych użytkowników dróg. System monitorowania obszaru za pomocą radaru i kamery skutecznie rozpoznaje niebezpieczne sytuacje i pomaga skrócić drogę hamowania. W sytuacji zagrożenia system ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, a później uruchamia automatyczne hamowanie. W dziedzinie ochrony pieszych i rowerzystów ID.5 uzyskał wynik 76 procent, a tuż za nim uplasowały się Taigo (71 procent) i Polo (70 procent).

25 lat testowania

Testy zderzeniowe Euro NCAP są od 1997 roku wyznacznikiem poziomu bezpieczeństwa, zapewnianego przez nowe samochody w Europie. Organizacja dostarcza potencjalnym klientom informacji nt. bezpieczeństwa popularnych nowych samochodów. W minionych latach procedury testowe, a także wymagania dotyczące systemów asystujących i bezpieczeństwa biernego zostały znacząco zaostrzone.

Czytaj też:
Volkswagen wprowadza na polski rynek zupełnie nowy model. Znamy już jego ceny

Galeria:
Volkswagen Taigo
Źródło: Volkwagen