Nowa flagowa Mazda to najważniejszy w gamie model debiutujący w obecnej dekadzie. Stylistyka nowej Mazdy CX-60 PHEV manifestuje elegancję najnowszych osiągnięć stylistyki projektowania Kodo.
Widzimy elementy dysharmonii, które łączą różne materiały i tworzywa, takie jak drewno klonowe, skóra Nappa, unikalnie opracowane japońskie tkaniny i chromowane detale oraz Musubu – sztukę introligatorskiego łączenia elementów, która była inspiracją dla specjalnie szczegółowych przeszyć połaci tkaniny na desce rozdzielczej.
Silnik 2,5 litra plus motor elektryczny
Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek z napędem pełnej hybrydy z ładowaniem akumulatora trakcyjnego ze źródeł zewnętrznych, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra z dużym silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i wydajnym akumulatorem o pojemności 17,8 kWh.
Takie połączenie generuje systemową moc 327 KM/241 kW i maksymalny moment obrotowy 500 Nm sprawiając, że jest to najsilniejsza seryjna Mazda, jaka została kiedykolwiek wyprodukowana. Mazda CX-60 PHEV przyspiesza w zakresie 0-100 km/h w 5,8 s.
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV umożliwia przejechanie dystansu 63 km w trybie napędu czysto elektrycznego, przy prędkościach do 100 km/h.
Architektura Skyactiv. Czym się charakteryzuje?
Nowa Mazda CX-60 oparta jest na Skyactiv (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), która obejmuje liczne modyfikacje dla zapewnienia własności dynamicznych. Ulepszenia te obejmują zwiększoną sztywność nadwozia, dzięki której kierowca jest w stanie odczuwać reakcje samochodu bez żadnych opóźnień; siedzenia, które jeszcze bardziej ułatwiają wszystkim osobom utrzymywanie naturalnej równowagi ciała podczas jazdy; zawieszenie, które stabilizuje zachowania kinetyczne samochodu, a także unikatowy, zastosowany przez Mazdę system kontroli zachowania kinematycznego pojazdu KPC (Kinematic Posture Control).
Dzięki umieszczeniu akumulatora wysokiego napięcia pomiędzy przednią a tylną osią i w miejscu możliwie najniższym, pod podłogą nadwozia, nowa Mazda CX-60 PHEV odznacza się niskim położeniem środka ciężkości.
Nowa Mazda CX-60 PHEV wykorzystuje szeroką gamę zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense wspomagających kierowcę. Wyposażona jest w liczne nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak: funkcja nieograniczonej widoczności See-Through View, czyli nowa generacja kamer 360 stopni, która poprawia widoczność podczas jazdy z niskimi prędkościami, funkcja wykrywania pieszych SBS, funkcja zapobiegania niekontrolowanemu opuszczeniu toru jazdy (Emergency Lane Keeping); tempomat adaptacyjny i-ACC i funkcja ostrzegania przed ryzykownym wysiadaniem z samochodu pod koła nadjeżdżającego z tyłu pojazdu BSM.
Ceny nowego SUV-a
Standardowa specyfikacja Prime-Line obejmuje m.in. reflektory LED ze spryskiwaczami, fabryczną nawigację satelitarną, tempomat, felgi 18”, pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto oraz automatyczną przekładnię i napęd na wszystkie koła, będzie dostępna w atrakcyjnym leasingu Mazda Finance od 2050 zł netto miesięcznie przy 15 proc. wpłaty własnej i finansowaniu na 36 miesięcy z rocznym przebiegiem 20 tys. km.
Cennik Modelu CX-60 zaczyna się od kwoty 229 900 zł, a dealerzy rozpoczną przedsprzedaż od 9 marca z dostawą pierwszych samochodów po wakacjach. Dla lojalnych klientów w ramach przedsprzedaży, Mazda Motor Poland przygotowała ofertę specjalną, a dodatkowo na pierwsze osoby, które do 21 marca zamówią nową Mazdę CX-60 czeka pula 60 samochodów z możliwością odbioru w pierwszej kolejności.
W najbliższych latach Mazda będzie kontynuować rozwój elektryfikacji napędu w szerokiej gamie nowych modeli. Mazda MX-30 REV połączy w pełni elektryczny napęd z generatorem zasięgu, napędzanym silnikiem Wankla, co zapewni wydłużony zasięg. W 2023 r. firma wprowadzi na rynek nowy model, większy niż CX-60 i wyposażony w trzy rzędy siedzeń (CX-80).
Czytaj też:
Mazda CX-5 z rocznika 2022 już w polskich salonach. Znamy ceny