Hilux GR Sport ma aktywny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system aktywnej kontroli trakcji. Dodatkowo auto otrzymało opony AT, które ułatwiają jazdę w terenie, a także poprawione zawieszenie. Do wyższego komfortu na drodze przyczyniła się redukcja drgań i hałasów.
Mocny silnik dla terenówki
Toyota Hilux GR Sport kosztuje od 210 900 zł netto (259 407 zł brutto). Wersję GR Sport napędza 2,8-litrowy silnik Hiluxa, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM (150 kW) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność wynosi tonę.
Zmodyfikowane zawieszenie
Toyota Hilux GR Sport ma zmodyfikowane zawieszenie. Tylko w tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Ponadto przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione. W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma poprawione właściwości jezdne, w tym siłę kierowania i reakcję na kąt skrętu. Karoseria zachowuje się stabilnie, przechyły nadwozia są pod kontrolą, podobnie jak przyczepność tylnej osi. Poprawiono też znacznie komfort jazdy dzięki szybkiej reakcji na wibracje o wysokiej częstotliwości i zwiększonej zdolności tłumienia, co pozwala kontrolować zachowanie nadwozia i eliminować wstrząsy.
Modyfikacje zawieszenia są widoczne z zewnątrz. Sprężyny i amortyzatory są w czerwonym kolorze. Rajdowego charakteru dodają też aluminiowe osłony silnika oraz tylnego mostu, które polakierowano na czerwono.
Hilux GR Sport pełen rajdowych akcentów
Wersja GR Sport rzuca się w oczy nie tylko czerwonymi elementami układu jezdnego. Samochód ma inspirowany Rajdem Dakar grill we wzór w kształcie litery G w ciemnej kolorystyce, a także napis TOYOTA, który zastąpił emblemat marki. To nawiązanie do dziedzictwa tego modelu i klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Mocna stylistyka przedniej części podkreślona jest nowymi, powiększonymi obramowaniami świateł przeciwmgielnych. Hilux GR SPORT wyróżnia się też dwukolorowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi z oponami terenowymi, a także czarnym motywem na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy.
Stylowe wnętrze
W środku wersję GR Sport wyróżniają nowe sportowe fotele skórzane z perforacją, czerwonymi przeszyciami i emblematem GR na zagłówkach. Logotypy GR Sport są umieszczone na fotelach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów, skórzana kierownica ma czerwone obszycie, a sportowe pedały wykonano z aluminium. Wstawki nawiązujące do włókna węglowego dodają rasowego charakteru, podobnie jak czerwona listwa dekoracyjna poprowadzona w poprzek kokpitu czy niebieskie podświetlenie panelu drzwi. Przestrzeń ładunkową można przesłonić elektrycznie sterowaną roletą w kolorze czarnym.
Toyota Hilux GR SPORT będzie dostępna w trzech wersjach kolorystycznych zarezerwowanych dla tej odmiany. Metalizowane lakiery Royal Grey i Crimson Spark Red to dopłata 3 200 zł, a lakier perłowy Platinum Pearl White kosztuje 3 700 zł.
Pierwsze egzemplarze Toyoty Hilux GR SPORT dotrą do klientów w drugiej połowie 2022 roku.
Czytaj też:
Wszystkie egzemplarze Toyoty GR86 wyprzedane. Nie uwierzycie w ile sekund je wykupiono