Škoda instaluje nową wersję oprogramowania w modelu Enyaq Coupé iV od momentu uruchomienia produkcji w lutym 2022 oraz we wszystkich nowych modelach Enyaq iV. Dla modeli Enyaq iV już dostarczonych do klientów, oprogramowanie będzie bezpłatnie aktualizowane do nowej wersji podczas wizyty u dealera w drugiej połowie 2022 r.
Najnowsza wersja oprogramowania „ME3” obejmuje kompleksowe aktualizacje w zakresie funkcjonalności i wyglądu systemu infotainment, cyfrowego kokpitu i wyświetlacza typu head-up. Co więcej, usługi mobilne Škoda Connect zostały jeszcze bardziej rozwinięte. Wprowadzone innowacje w zakresie systemu zarządzania akumulatorami zapewnią lepszą wydajność i krótszy czas ładowania oraz większy zasięg samochodu.
Podobnie jak w modelu Enyaq Coupé iV, nowe egzemplarze wariantu Enyaq iV również posiadają zaktualizowane i zoptymalizowane oprogramowanie pojazdu. W drugiej połowie 2022 r. z nowego oprogramowania skorzystają również pojazdy Enyaq iV, które są już w rękach swoich właścicieli. Zostaną one zaktualizowane do najnowszej wersji bezpłatnie podczas wizyty u dealera.
Tryb „battery care” chroni akumulator i wydłuża jego żywotność
Nowe oprogramowanie pojazdu umożliwia kierowcy aktywację trybu „battery care” za pomocą przycisku na centralnym wyświetlaczu. Oznacza on, że akumulator zostanie naładowany do maksymalnie 80 procent po ponownym podłączeniu. Program zmniejsza również prędkość ładowania DC i maksymalną moc ładowania, aby uniknąć szczytów mocy. Te środki pomagają oszczędzać akumulator i wydłużają jego żywotność. Ponadto zaktualizowano menu „Ładowanie” w systemie infotainment. Grafika ładowania i zasięgu zawiera teraz również informacje o miejscu docelowym, do którego udaje się kierowca oraz wszelkich koniecznych przystankach na ładowanie w trakcie pokonywania przewidzianej trasy.
Warianty z napędem 4x4 z nowym trybem jazdy oraz intuicyjne planowanie postojów na ładowanie
Wersje modelu Enyaq iV z napędem na cztery koła mają teraz do wyboru nowy profil jazdy. Tryb „Traction” jest przeznaczony do poruszania się po nieutwardzonych drogach lub śliskich nawierzchniach i zapewnia stały napęd na cztery koła przy prędkości do 20 km/h. Między innymi dostosowuje funkcję ASR, aby system kontroli trakcji mniej interweniował podczas ruszania. W nowym rozwiązaniu ułatwiono również kontrolę ładowania – np. w systemie nawigacyjnym stację ładowania można w prosty sposób dodać do aktualnej trasy. W przypadku wszystkich planowanych postojów na ładowanie szczegółowo pokazywana jest pozostała pojemność akumulatora i czas przewidziany na uzupełnienie energii.
Ulepszony widok w cyfrowym kokpicie i na wyświetlaczu head-up
Nowe oprogramowanie dostarcza ulepszony widok w cyfrowym kokpicie oraz na wyświetlaczu head-up. Także wyświetlanie odległości obiektów otaczających pojazd stało się bardziej intuicyjne, a poziom naładowania auta jest teraz prezentowany obok odpowiedniego symbolu akumulatora. Wyświetlacz head-up pokazuje również aktualny poziom naładowania akumulatora i zapewnia m.in. wizualizację 3D odległości od celu podróży. Dane dotyczące aktualnej podróży mogą być wyświetlane jako osobny profil po prawej stronie cyfrowego kokpitu.
Zwiększony zasięg dzięki lepszemu zarządzaniu ciepłem
W nowych modelach z rodziny Enyaq iV zoptymalizowany został również system zarządzania ciepłem. Dzięki aktualizacji akumulator napędowy znacznie szybciej osiągnie odpowiedni przedział temperatury i utrzyma ją przez dłuższy czas w odpowiednim obszarze. Zapewni to wyższą żywotność, zoptymalizowaną moc wyjściową i bardziej wydajną rekuperację, a tym samym dłuższy maksymalny zasięg rzeczywisty. W modelu Enyaq Coupé iV 60 liczba ta wyniesie do 416 kilometrów w cyklu WLTP. Škoda Enyaq Coupé iV 80 może przejechać do 544 kilometrów (WLTP), natomiast Enyaq Coupé iV 80x z dwoma silnikami elektrycznymi do 520 kilometrów (WLTP).
Skrócony czas ładowania
Rodzina modeli Enyaq iV oferuje szeroką gamę opcji ładowania. Przy wykorzystaniu prądu przemiennego możemy ładować pojazd z mocą do 11 kW – dla przykładu, w domowych warunkach wallbox Škoda iV Charger może naładować akumulator o pojemności 62 kWh od 10 do 80 procent w ciągu 6 godzin i 15 minut, podczas gdy ładowanie akumulatora o pojemności 82 kWh zajmie 7,5 godziny (również w zakresie przedziału od 10 do 80 procent). Kabel ładowania iV Universal Charger to mobilne rozwiązanie z wymiennymi złączami, które oferuje maksymalną elastyczność. Z adapterem CEE można również korzystać z gniazdek 400V (tzw. „siła”), ładując auto z mocą do 11 kW, natomiast adapter Schuko umożliwia ładowanie z gniazdek domowych 230V.
Dzięki nowemu oprogramowaniu, podczas uzupełniania energii prądem stałym, pojazdy z akumulatorem o pojemności 62 kWh mają teraz dostępną moc ładowania do 120 kW. Modele z rodziny Enyaq iV z akumulatorami o pojemności 82 kWh mogą być ładowane z mocą do 135 kW. Na stacji szybkiego ładowania model Enyaq iV 60 o mocy ładowania do 120 kW oraz Enyaq iV 80x z mocą ładowania do 135 kW mogą zakończyć proces uzupełniania energii w ciągu 35 minut (ładowanie od 10 do 80 procent).
Czytaj też:
BMW wstrzymuje produkcję w Rosji. Na tym nie koniec