Czas się żegnać z legendarnymi silnikami. BMW zdecydowanie stawia na elektryki

Czas się żegnać z legendarnymi silnikami. BMW zdecydowanie stawia na elektryki

BMW X3 i X4 M Competition
BMW X3 i X4 M Competition Źródło: BMW
Ostatnie dni to kilka mocnych ogłoszeń ze strony koncernów motoryzacyjnych. Swoje dalekosiężne plany przedstawiły Ford, Volkswagen i Hyundai. Teraz dołączyła do nich Grupa BMW, która nie pozostawia złudzeń: przyszłość oznacza elektromobilność.

Jak czytamy, do końca 2025 r. firma zamierza wprowadzić na drogi ponad dwa miliony w pełni elektrycznych pojazdów. Grupa BMW liczy także, że dzięki inwestycjom w nowe technologie w pełni elektryczne pojazdy będą mogły stanowić 50 procent globalnej sprzedaży firmy przed 2030 rokiem.

W 2022 roku Grupa BMW, z uwzględnieniem aut przedprodukcyjnych, wytwarza już 15 w pełni elektrycznych samochodów, obejmujących około 90 proc. segmentów. Obok modeli, takich jak: BMW i4, BMW iX i Mini SE, lista ta obejmuje także samochody BMW serii 3 i BMW serii 5, BMW X1 i BMW X3. Nowe BMW serii 7 ma również do odegrania swoją rolę w 2022 roku, wraz z wprowadzeniem na rynek nowego BMW i7.

BMW liczy na szybki wzrost

IBRM Samar pisze, że dzięki szybko rosnącej gamie samochodów i dużemu zapotrzebowaniu na nowe modele elektryczne, takie jak wspomniane BMW iX i BMW i4, BMW Group spodziewa się szybkiego wzrostu sprzedaży swoich w pełni elektrycznych pojazdów. Do końca 2025 r. firma zamierza wprowadzić na drogi ponad dwa miliony w pełni elektrycznych pojazdów. Liczy także, że dzięki inwestycjom w nowe technologie elektryczne pojazdy mogą stanowić 50 procent globalnej sprzedaży firmy przed 2030 rokiem. Wtedy roczna sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów BMW Group może już przekroczyć 1,5 miliona sztuk. Jak podkreślają przedstawiciele niemieckiego koncernu, będzie to jednak zależało od rozbudowy infrastruktury ładowania na całym świecie. Takiej, która będzie w stanie nadążyć za wzrostem liczby dostępnych modeli i rosnącym zapotrzebowaniem klientów na pojazdy w pełni elektryczne. Kluczowe będą również stabilne dostawy surowców.

Rolls-Royce i Mini wyłącznie na prąd

To nie koniec planów bawarskiego koncernu w zakresie rozwoju elektromobilności. BMW Group zamierza dostarczyć klientom do 2030 roku łącznie dziesięć milionów w pełni elektrycznych pojazdów. Do tego czasu marka Rolls-Royce będzie miała gamę aut wyłącznie elektrycznych. Auta marki Mini również od początku 2030 roku mają być napędzane wyłącznie energią elektryczną.

Koncern zaznacza, że nie oczekuje, że wszystkie rynki na całym świecie będą miały niezbędne warunki, aby przejść z silników konwencjonalnych na elektryczne na początku 2030 roku. „Z tego powodu nadal potrzebne będą opcje z wysoce wydajną konwencjonalną technologią napędową, aby spełnić indywidualne wymagania dotyczące mobilności ludzi, a jednocześnie przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 w sektorze transportu”, informuje BMW w komunikacie prasowym.

Czytaj też:
Ford chce zelektryfikować Europę. Rzuci na rynek 7 nowych modeli, w tym przełomowego crossovera

Źródło: IBRM Samar, BMW