Do wyboru jest szeroka paleta napędów: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w dziejach Maserati.
Maserati Grecale. 3 wersje SUV-a
W chwili debiutu na rynek trafią trzy wersje:
-
GT, napędzana 4-cylindrowym silnikiem z układem mild hybrid (miękkiej hybrydy) o mocy 300 KM,
-
Modena, z 4-cylindrową jednostką mild hybrid o mocy 330 KM
-
Trofeo, wyposażona w benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l i mocy 530 KM, bazujący na motorze Nettuno zamontowanym w MC20.
Uzupełnieniem oferty będzie Grecale Folgore, w 100 proc. elektryczna wersja w technice 400V.
Nowy SUV wyróżnia się przestronnością i komfortem. Maserati twierdzi, że jest najlepszy w swojej klasie pod względem: przestrzeni wewnątrz, właściwości jezdnych, prowadzenia, przyspieszenia (0-100 km/h w 3,8 s – wersja Trofeo), prędkości maksymalnej (285 km/h – ponownie Trofeo), jakości dźwięku oraz szerokiego zastosowania szlachetnych materiałów, takich jak drewno, włókno węglowe i skóra.
Maserati Grecale. Wymiary i wzornictwo
Wymiary nowego SUV-a to: w wersji GT Grecale ma 4846 mm długości, jego rozstaw osi wynosi 2901 mm, wysokość – 1670 mm, szerokość – 1948 mm (2163 mm wraz z lusterkami bocznymi).
Wizytówką Grecale jest nowy wizualny symbol Maserati, który wyróżnia każdy nowy model marki od czasu MC20. Z przodu uwagę zwraca również nisko umieszczona osłona chłodnicy. Profil wyróżnia się kontrastem czystości linii i funkcjonalnego wzornictwa, z harmonijnie ukształtowanymi, muskularnymi płaszczyznami. Techniczną stronę podkreśla zastosowanie włókna węglowego. Tylne światła w kształcie bumerangu czerpią inspirację ze stylizowanego przez Giugiaro modelu 3200 GT i płynnie wpisują się w trapezoidalny kształt, który dodatkowo podkreślają kabina z efektem coupé oraz wykończenie przywodzące na myśl sportowe samochody.
Maserati Grecale. Wnętrze cyfrowe
Wewnątrz Grecale przykuwa wzrok tradycyjnym dla Maserati zegarkiem – po raz pierwszy w wersji cyfrowej. Dzięki sterowaniu głosowemu zegarek zmienia się w konsjerża w samochodzie.
Obsługa odbywa się za pośrednictwem kilku wyświetlaczy: dużego ekranu centralnego o przekątnej 12,3” – największego, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejnego o przekątnej 8,8” dla dodatkowych elementów sterujących oraz trzeciego, dla pasażerów tylnych siedzeń.
Za zarządzanie funkcjami odpowiadają najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Maserati Intelligent Assistant (MIA) oraz Maserati Connect.
Maserati Grecale. Dźwięk i zawieszenie
Dźwięk to zasługa nagłośnienia Sonus faber 3D. System Sonus faber – standardowy na poziomie wyposażenia Premium – liczy 14 głośników, a na żądanie, na poziomie High Premium, ma 21 głośników.
Za prowadzenie Grecale odpowiada między innymi nowy system Maserati – Vehicle Dynamic Control Module (VDCM), oferujący 360-stopniową kontrolę nad samochodem. Kierowca ma do wyboru zdecydowanie zróżnicowane tryby jazdy: COMFORT, GT, SPORT, CORSA (tylko Trofeo) oraz OFF-ROAD.
Czytaj też:
Jest cennik pierwszej wersji Alfy Romeo Tonale. Można już składać zamówienia
Maserati Grecale