Debiutuje nowy SUV Maserati. Co wiemy o Grecale?

Debiutuje nowy SUV Maserati. Co wiemy o Grecale?

Maserati Grecale
Maserati Grecale Źródło: Maserati
Do gamy Maserati dołącza nowy SUV Grecale. Opracowany w Laboratorium Innowacji Maserati w Modenie nowy samochód będzie produkowany w zakładzie w Cassino. Najmocniejsza wersja ma 530 KM.

Do wyboru jest szeroka paleta napędów: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w dziejach Maserati.

Maserati Grecale. 3 wersje SUV-a

W chwili debiutu na rynek trafią trzy wersje:

  • GT, napędzana 4-cylindrowym silnikiem z układem mild hybrid (miękkiej hybrydy) o mocy 300 KM,
  • Modena, z 4-cylindrową jednostką mild hybrid o mocy 330 KM
  • Trofeo, wyposażona w benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l i mocy 530 KM, bazujący na motorze Nettuno zamontowanym w MC20.

Uzupełnieniem oferty będzie Grecale Folgore, w 100 proc. elektryczna wersja w technice 400V.

Maserati Grecale

Nowy SUV wyróżnia się przestronnością i komfortem. Maserati twierdzi, że jest najlepszy w swojej klasie pod względem: przestrzeni wewnątrz, właściwości jezdnych, prowadzenia, przyspieszenia (0-100 km/h w 3,8 s – wersja Trofeo), prędkości maksymalnej (285 km/h – ponownie Trofeo), jakości dźwięku oraz szerokiego zastosowania szlachetnych materiałów, takich jak drewno, włókno węglowe i skóra.

Maserati Grecale. Wymiary i wzornictwo

Wymiary nowego SUV-a to: w wersji GT Grecale ma 4846 mm długości, jego rozstaw osi wynosi 2901 mm, wysokość – 1670 mm, szerokość – 1948 mm (2163 mm wraz z lusterkami bocznymi).

Maserati Grecale

Wizytówką Grecale jest nowy wizualny symbol Maserati, który wyróżnia każdy nowy model marki od czasu MC20. Z przodu uwagę zwraca również nisko umieszczona osłona chłodnicy. Profil wyróżnia się kontrastem czystości linii i funkcjonalnego wzornictwa, z harmonijnie ukształtowanymi, muskularnymi płaszczyznami. Techniczną stronę podkreśla zastosowanie włókna węglowego. Tylne światła w kształcie bumerangu czerpią inspirację ze stylizowanego przez Giugiaro modelu 3200 GT i płynnie wpisują się w trapezoidalny kształt, który dodatkowo podkreślają kabina z efektem coupé oraz wykończenie przywodzące na myśl sportowe samochody.

Maserati Grecale. Wnętrze cyfrowe

Wewnątrz Grecale przykuwa wzrok tradycyjnym dla Maserati zegarkiem – po raz pierwszy w wersji cyfrowej. Dzięki sterowaniu głosowemu zegarek zmienia się w konsjerża w samochodzie.

Obsługa odbywa się za pośrednictwem kilku wyświetlaczy: dużego ekranu centralnego o przekątnej 12,3” – największego, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejnego o przekątnej 8,8” dla dodatkowych elementów sterujących oraz trzeciego, dla pasażerów tylnych siedzeń.

Maserati Grecale

Za zarządzanie funkcjami odpowiadają najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Maserati Intelligent Assistant (MIA) oraz Maserati Connect.

Maserati Grecale. Dźwięk i zawieszenie

Dźwięk to zasługa nagłośnienia Sonus faber 3D. System Sonus faber – standardowy na poziomie wyposażenia Premium – liczy 14 głośników, a na żądanie, na poziomie High Premium, ma 21 głośników.

Za prowadzenie Grecale odpowiada między innymi nowy system Maserati – Vehicle Dynamic Control Module (VDCM), oferujący 360-stopniową kontrolę nad samochodem. Kierowca ma do wyboru zdecydowanie zróżnicowane tryby jazdy: COMFORT, GT, SPORT, CORSA (tylko Trofeo) oraz OFF-ROAD.

Czytaj też:
Jest cennik pierwszej wersji Alfy Romeo Tonale. Można już składać zamówienia

Galeria:
Maserati Grecale
Źródło: Maserati