Alfa Romeo prezentuje serię specjalną Giulia i Stelvio „Estrema” w Hinwil, w siedzibie zespołu Alfa Romeo F1 Team. Jej oficjalny debiut miał miejsce w siedzibie Alfa Romeo F1 Team w szwajcarskim Hinwil, gdzie Alfa Romeo i Sauber współpracują ze sobą.
Nowa strategia gamy Alfy Romeo opiera się teraz na prostocie: główne wersje wyposażenia - Super i Ti - mają jasno określone specyfikacje zaspakajające potrzeby najbardziej wymagających klientów oraz dwie wersje z czarnymi i ciemnymi elementami wykończenia - Sprint i Veloce - podkreślające sportowy charakter marki. „Estrema” pozycjonuje się na szczycie gamy, poniżej super sportowej Quadrifoglio.
Sportowe zawieszenie dla miłośników sportowej jazdy
Model jest przeznaczony dla klientów, którzy zwracają uwagę na rozwiązania techniczne zapewniające równowagę i dynamikę jazdy. Nowe aktywne zawieszenie jest oferowane w standardzie: dzięki możliwości dostosowania się do warunków i stylu jazdy, zwiększa komfort podróżowania, bez uszczerbku dla przyjemności jazdy oferowanej przez sportowy samochód.
System sterowania „Alfa Active Suspension” kontroluje zawieszenie i amortyzatory, stale współpracując z CDC (Chassis Domain Control) i DNA, kalibrując swoje działania w zależności od wybranego trybu.
W standardzie również, w modelu „Estrema” występuje mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który gwarantuje wysoką stabilność i kontrolę w każdych warunkach przyczepności, a także rozdziela moment obrotowy i napęd również podczas wychodzenia z zakrętów oraz przy dużych prędkościach i przyspieszeniach.
Estetyczne wyróżniki i silniki
Na zewnątrz z włókna węglowego wykonane są obudowy lusterek oraz „trilobo” z przodu maski. W ciemnych odcieniach utrzymany jest specjalny emblemat „Estrema” na zderzaku, obręcze kół - 19- calowe w modelu Giulia i 21-calowe w modelu Stelvio - oraz zaciski hamulcowe. Ten sam silny, sportowy charakter można zaobserwować we wnętrzu, gdzie zastosowano elementy wykończeniowe z włókna węglowego i siedzenia z Alcantary. Kontrastujące czerwone przeszycia i skórzane wstawki podkreślają ekskluzywność i sportowy wygląd deski rozdzielczej, foteli i kierownicy.
Giulia i Stelvio „Estrema” są wyposażone w silniki 2.0 Turbo Benzyna o mocy 280 KM lub 2.2 Turbo Diesel o mocy 210 KM, oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4. Całość uzupełnia system audio z 14 głośnikami firmy Harman Kardon.
Czytaj też:
Jest cennik pierwszej wersji Alfy Romeo Tonale. Można już składać zamówienia
Alfa Romeo Giulia/Stelvio „Estrema”