Dla miłośników motoryzacji. Nowe Alfy Romeo Giulia i Stelvio w wersji „Estrema”

Dla miłośników motoryzacji. Nowe Alfy Romeo Giulia i Stelvio w wersji „Estrema”

Alfa Romeo Giulia/Stelvio Estrema
Alfa Romeo Giulia/Stelvio EstremaŹródło:Stellantis
Alfa Romeo przedstawia Giulię i Stelvio „Estrema”, pierwszą globalną serię specjalną. Wersja stworzona została z myślą o sportowej jeździe. Posiada wyposażenie, które plasuje ją na szczycie gamy.

Alfa Romeo prezentuje serię specjalną Giulia i Stelvio „Estrema” w Hinwil, w siedzibie zespołu Alfa Romeo F1 Team. Jej oficjalny debiut miał miejsce w siedzibie Alfa Romeo F1 Team w szwajcarskim Hinwil, gdzie Alfa Romeo i Sauber współpracują ze sobą.

Nowa strategia gamy Alfy Romeo opiera się teraz na prostocie: główne wersje wyposażenia - Super i Ti - mają jasno określone specyfikacje zaspakajające potrzeby najbardziej wymagających klientów oraz dwie wersje z czarnymi i ciemnymi elementami wykończenia - Sprint i Veloce - podkreślające sportowy charakter marki. „Estrema” pozycjonuje się na szczycie gamy, poniżej super sportowej Quadrifoglio.

Alfa Romeo Giulia/Stelvio Estrema

Sportowe zawieszenie dla miłośników sportowej jazdy

Model jest przeznaczony dla klientów, którzy zwracają uwagę na rozwiązania techniczne zapewniające równowagę i dynamikę jazdy. Nowe aktywne zawieszenie jest oferowane w standardzie: dzięki możliwości dostosowania się do warunków i stylu jazdy, zwiększa komfort podróżowania, bez uszczerbku dla przyjemności jazdy oferowanej przez sportowy samochód.

Alfa Romeo Giulia/Stelvio Estrema

System sterowania „Alfa Active Suspension” kontroluje zawieszenie i amortyzatory, stale współpracując z CDC (Chassis Domain Control) i DNA, kalibrując swoje działania w zależności od wybranego trybu.

Alfa Romeo Giulia/Stelvio Estrema

W standardzie również, w modelu „Estrema” występuje mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który gwarantuje wysoką stabilność i kontrolę w każdych warunkach przyczepności, a także rozdziela moment obrotowy i napęd również podczas wychodzenia z zakrętów oraz przy dużych prędkościach i przyspieszeniach.

Alfa Romeo Giulia/Stelvio Estrema

Estetyczne wyróżniki i silniki

Na zewnątrz z włókna węglowego wykonane są obudowy lusterek oraz „trilobo” z przodu maski. W ciemnych odcieniach utrzymany jest specjalny emblemat „Estrema” na zderzaku, obręcze kół - 19- calowe w modelu Giulia i 21-calowe w modelu Stelvio - oraz zaciski hamulcowe. Ten sam silny, sportowy charakter można zaobserwować we wnętrzu, gdzie zastosowano elementy wykończeniowe z włókna węglowego i siedzenia z Alcantary. Kontrastujące czerwone przeszycia i skórzane wstawki podkreślają ekskluzywność i sportowy wygląd deski rozdzielczej, foteli i kierownicy.

Alfa Romeo Giulia/Stelvio Estrema

Giulia i Stelvio „Estrema” są wyposażone w silniki 2.0 Turbo Benzyna o mocy 280 KM lub 2.2 Turbo Diesel o mocy 210 KM, oba zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4. Całość uzupełnia system audio z 14 głośnikami firmy Harman Kardon.

Alfa Romeo Giulia/Stelvio EstremaCzytaj też:
Jest cennik pierwszej wersji Alfy Romeo Tonale. Można już składać zamówienia

Galeria:
Alfa Romeo Giulia/Stelvio „Estrema”
Alfa Romeo Giulia/Stelvio Estrema
Źródło: Stellantis