To będzie bestseller. Toyota wprowadza na rynek GR Corollę, są jej pierwsze zdjęcia

To będzie bestseller. Toyota wprowadza na rynek GR Corollę, są jej pierwsze zdjęcia

Toyota GR Corolla
Toyota GR Corolla Źródło: Toyota
Do sportowej linii GR Toyoty wkrótce dołączy GR Corolla, ekstremalna wersja najpopularniejszego auta świata.

Linia GR rozszerza się. Tym razem Toyota Gazoo Racing zaprezentuje zupełnie nowy model z linii GR. Światowa premiera auta odbędzie się 1 kwietnia o godz. 10:30 według czasu japońskiego (JST), czyli o 3:30 rano według czasu europejskiego (CEST). Jako zapowiedź nowego sportowego samochodu, Toyota Gazoo Racing opublikowała pierwsze zdjęcia.

Kolejny model z linii GR

GR Corollą będzie kolejnym autem ze sportowej linii. Dołączy do GR Supry i GR Yarisa, ekstremalnych aut zbudowanych na bazie drogowych odpowiedników. Można oczekiwać, że GR Corolla będzie miała napęd na obie osie i nawet ok. 300 KM. Szczegółów jednak na razie nie znamy.

Toyota GR Corolla

Tymczasem niedawno Toyota pokazała GR Suprę GT4, profesjonalnie przygotowaną wyścigówkę w oparciu o model GR Supra, w limitowanej serii 50 Edition. Samochód opracowany przez Toyota Gazoo Racing Europe w Kolonii zadebiutował w 2020 roku. Wyścigowa GR Supra szybko okazała się bardzo konkurencyjnym autem w seriach GT4 na całym świecie.

Kierowcy wystartowali GR Suprą GT4 w ponad 250 wyścigach, odnieśli 36 zwycięstw w swojej klasie i aż 78 razy stawali na podium. Dobre osiągi, niezawodność, a także atrakcyjna cena i duże wsparcie ze strony Toyota Gazoo Racing Europe sprawiły, że w niespełna dwa lata do klientów trafiło aż 50 egzemplarzy tego auta. Z tej okazji powstanie limitowana do sześciu egzemplarzy wersja rocznicowa GR Supra GT4 50 Edition.

Galeria:
Toyota GR Supra GT4 50 Edition

Wyjątkowe wyposażenie GR Supry GT4 50 Edition

Dwie GR Supry GT4 50 Edition trafią do Azji, dwa auta przeznaczono na rynek amerykański, a dwa zostaną w Europie. Rocznicowe samochody wyróżniają się czerwonym lakierem (standardowo GR Supra GT4 jest biała), a także zarezerwowanymi dla tego modelu oznaczeniami „50 Edition”. Specjalne naklejki w złotym kolorze rozmieszczono na przednich błotnikach przed drzwiami oraz na dachu. Nabywcy otrzymają też specjalną czarną plandekę, którą można przykryć auto.

Zbudowana w oparciu o drogową GR Suprę

GR Supra GT4 50 Edition ma takie same osiągi i parametry techniczne jak standardowa GR Supra GT4. Pochodzący z seryjnej GR Supry trzylitrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll ma wyjściowo 430 KM mocy. Auto wyposażone jest też w siedmiobiegową, sportową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy do zmiany przełożeń, mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz sportowe zawieszenie i układ wydechowy, a elementy aerodynamiczne wykonano z kompozytów włókien naturalnych – wszystko po to, by prowadzenie na torze było jak najlepsze.

Tak jak w drogowej wersji GR Supry, przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach są sprężyny KW. Układ hamulcowy został wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z sześcioma tłoczkami z przodu oraz czterema z tyłu. Samochód ma też pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – klatkę bezpieczeństwa opartą na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z sześciopunktowymi pasami.

Wyjątkowa GR Supra GT4 50 Edition kosztuje dokładnie tyle samo, co model standardowy, czyli 175 tys. euro netto.

Czytaj też:
Statek na wodór od Toyoty? Wygląda niesamowicie, a emituje jedynie wodę

Źródło: Toyota