Linia GR rozszerza się. Tym razem Toyota Gazoo Racing zaprezentuje zupełnie nowy model z linii GR. Światowa premiera auta odbędzie się 1 kwietnia o godz. 10:30 według czasu japońskiego (JST), czyli o 3:30 rano według czasu europejskiego (CEST). Jako zapowiedź nowego sportowego samochodu, Toyota Gazoo Racing opublikowała pierwsze zdjęcia.
Kolejny model z linii GR
GR Corollą będzie kolejnym autem ze sportowej linii. Dołączy do GR Supry i GR Yarisa, ekstremalnych aut zbudowanych na bazie drogowych odpowiedników. Można oczekiwać, że GR Corolla będzie miała napęd na obie osie i nawet ok. 300 KM. Szczegółów jednak na razie nie znamy.
Tymczasem niedawno Toyota pokazała GR Suprę GT4, profesjonalnie przygotowaną wyścigówkę w oparciu o model GR Supra, w limitowanej serii 50 Edition. Samochód opracowany przez Toyota Gazoo Racing Europe w Kolonii zadebiutował w 2020 roku. Wyścigowa GR Supra szybko okazała się bardzo konkurencyjnym autem w seriach GT4 na całym świecie.
Kierowcy wystartowali GR Suprą GT4 w ponad 250 wyścigach, odnieśli 36 zwycięstw w swojej klasie i aż 78 razy stawali na podium. Dobre osiągi, niezawodność, a także atrakcyjna cena i duże wsparcie ze strony Toyota Gazoo Racing Europe sprawiły, że w niespełna dwa lata do klientów trafiło aż 50 egzemplarzy tego auta. Z tej okazji powstanie limitowana do sześciu egzemplarzy wersja rocznicowa GR Supra GT4 50 Edition.
Galeria:
Toyota GR Supra GT4 50 Edition
Wyjątkowe wyposażenie GR Supry GT4 50 Edition
Dwie GR Supry GT4 50 Edition trafią do Azji, dwa auta przeznaczono na rynek amerykański, a dwa zostaną w Europie. Rocznicowe samochody wyróżniają się czerwonym lakierem (standardowo GR Supra GT4 jest biała), a także zarezerwowanymi dla tego modelu oznaczeniami „50 Edition”. Specjalne naklejki w złotym kolorze rozmieszczono na przednich błotnikach przed drzwiami oraz na dachu. Nabywcy otrzymają też specjalną czarną plandekę, którą można przykryć auto.
Zbudowana w oparciu o drogową GR Suprę
GR Supra GT4 50 Edition ma takie same osiągi i parametry techniczne jak standardowa GR Supra GT4. Pochodzący z seryjnej GR Supry trzylitrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll ma wyjściowo 430 KM mocy. Auto wyposażone jest też w siedmiobiegową, sportową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy do zmiany przełożeń, mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz sportowe zawieszenie i układ wydechowy, a elementy aerodynamiczne wykonano z kompozytów włókien naturalnych – wszystko po to, by prowadzenie na torze było jak najlepsze.
Tak jak w drogowej wersji GR Supry, przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach są sprężyny KW. Układ hamulcowy został wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z sześcioma tłoczkami z przodu oraz czterema z tyłu. Samochód ma też pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – klatkę bezpieczeństwa opartą na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z sześciopunktowymi pasami.
Wyjątkowa GR Supra GT4 50 Edition kosztuje dokładnie tyle samo, co model standardowy, czyli 175 tys. euro netto.
Czytaj też:
Statek na wodór od Toyoty? Wygląda niesamowicie, a emituje jedynie wodę