Nowy T-Roc wjeżdża do salonów. Pierwsza jazda i kluczowe informacje o najpopularniejszym Volkswagenie

Nowy T-Roc wjeżdża do salonów. Pierwsza jazda i kluczowe informacje o najpopularniejszym Volkswagenie

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc Źródło: VW
T-Roc to najpopularniejszy z Volkswagenów na polskim rynku. Ustępujący model sprzedawał się w zeszłym roku lepiej niż Tiguan, Golf i inne auta Volkswagena. Jeździliśmy wersją po faceliftingu, która przeszła spore zmiany.

Dzięki odświeżonemu wyglądowi, znacznemu postępowi w zakresie obsługi i łączności oraz najnowszej generacji systemów wspomagających, nowy T-Roc ma wszystko, by nadal cieszyć się olbrzymią popularnością.

Na pierwszy rzut oka i dotyk widać, że we wnętrzu wykorzystano tworzywa wyższej jakości. Dodatkowo w wyposażeniu standardowym są reflektory LED, Digital Cockpit, nowy system infotainment MIB3 i zmodyfikowana kierownica wielofunkcyjna.

Nowa, uproszczona struktura wyposażenia pozwala klientom na precyzyjne dostosowanie T-Roca do wymagań. Tapicerka skórzana Nappa/Carbon Style zwiększa komfort dzięki elektrycznej regulacji fotela kierowcy i funkcji masażu. Wśród systemów wspomagania kierowcy wyróżniają się dwie nowości – IQ.DRIVE Travel Assist i adaptacyjny, predykcyjny tempomat.

Volkswagen T-Roc

Na całym świecie sprzedano już ponad milion egzemplarzy T-Roca. Połączenie atrakcyjnego wyglądu, sportowych osiągów i wszechstronności stało się receptą na sukces. Tylko w Niemczech nabywców znalazło około 180 000 sztuk, zaś w Europie liczba sprzedanych aut sięgnęła 650 000. Około 320 000 samochodów trafiło na rynek chiński. Sportowy T-Roc R dołączył do gamy pod koniec 2019 roku, a wiosną 2020 roku uzupełnił ją T-Roc Cabriolet (nieoferowany w Polsce).

Zmiany we wnętrzu

Wnętrze przeszło największe miany. Zachowano podwyższoną pozycję siedzeń, zapewniającą dużą ilość miejsca oraz bagażnik, który można powiększyć z 445 do 1290 litrów. Odświeżona deska rozdzielcza, zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu infotainment mają teraz nowocześniejszy wygląd. Tworzywa użyte we wnętrzu T-Roca są wyższej jakości, a boczne panele drzwi są obite przyjemną w dotyku tkaniną (w odmianach Style i R-Line – skórą). W odmianie Style do standardu należą komfortowe fotele ze wstawkami z materiału ArtVelours.

Charakterystyczna listwa ozdobna na desce rozdzielczej jest dostępna w czterech nowych wariantach, dopasowanych do wybranej linii wyposażenia i pakietu stylistycznego Black Style. Wyświetlacz systemu infotainment nie jest wkomponowany w tablicę przyrządów, a „zawieszony” niczym tablet.

Volkswagen T-Roc

Nowa, wielofunkcyjna kierownica jest standardem, dzięki czemu operowanie urządzeniami na pokładzie jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne. W nowym T-Rocu sterowanie automatyczną klimatyzacją jest teraz cyfrowe: temperaturę i siłę nawiewu można regulować za pomocą dotykowych suwaków, a pozostałe ustawienia, w tym podgrzewanie foteli są sterowane przy pomocy panelu dotykowego.

Nowy T-Roc. Wygląd zewnętrzny

Poza zmianami wyglądu inne jest także wyposażenie standardowe. Należą do niego teraz m.in. reflektory LED i przyciemnione światła tylne. Za dopłatą dostępne są innowacyjne matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT z podświetlaną listwą w osłonie chłodnicy oraz nowo zaprojektowane lampy tylne z dynamicznymi kierunkowskazami. Nowe kolory pozwolą podkreślić stylistykę nadwozia, podobnie jak szeroki wybór felg w rozmiarach od 16 do 19 cali.

Volkswagen T-Roc

T-Roc. Zaawansowane systemy wspierające kierowcę

Nowy T-Roc oferuje wiele zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę – zarówno w standardzie, jak i za dopłatą. Większość z nich była wcześniej zarezerwowana dla aut wyższych segmentów. W standardowym wyposażeniu nadal znajdują się Front Assist i Lane Assist, natomiast nowością są systemy IQ.DRIVE Travel Assist oraz adaptacyjny, predykcyjny tempomat. Zakres funkcji oferowanych przez system Side Assist został rozszerzony, podobnie stało się z Park Assist, który potrafi teraz również parkować przodem w prostopadłych zatokach parkingowych i wyjeżdżać z równoległych miejsc parkingowych.

Digital Cockpit w standardzie

W nowym T-Rocu do wyposażenia standardowego należą cyfrowe zegary, czyli Digital Cockpit i nowy system infotainment MIB3. Jeśli dla kogoś seryjny wyświetlacz jest za mały, może wybrać z listy opcji Digital Cockpit Pro, z dodatkowymi funkcjami. Ekran systemu MIB3 ma standardowo przekątną 6,5 cala, dostępna jest także wersja 8-calowa, a jeśli nabywca zdecyduje się na system Discover Pro to wyświetlacz ma 9,2 cala. Na życzenie nowy T-Roc może być „zawsze online”. Funkcja We Connect Plus pozwala na korzystanie z takich udogodnień jak sterowanie głosowe online czy serwisy streamingowe. Opcjonalnie można połączyć smartfon za pomocą bezprzewodowego App-Connect.

Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc. Gama silników

Nabywca T-Roca będzie miał do wyboru trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Wśród skrzyń biegów będzie można wybierać między manualną o sześciu przełożeniach, a dwusprzęgłową przekładnią DSG, która ma o jedno przełożenie więcej. Bazowa odmiana będzie napędzana trzycylindrowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM, a pozostałe jednostki benzynowe mają cztery cylindry i moc 150 KM (1.5 TSI) lub 190 KM (2.0 TSI). Gamę uzupełnia silnik wysokoprężny – czterocylindrowy o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM.

Flagowa odmiana zmodernizowanego T-Roca – R – ma pod maską 300-konny silnik 2.0 TSI. Napęd na cztery koła jest dostępny opcjonalnie w wersji 2.0 TDI 150 KM, a standardowo – z silnikami 2.0 TSI (190 i 300 KM).

VW T-Roc. Zmodyfikowana struktura wyposażenia

Kompaktowy SUV jest dostępny w podstawowej wersji Life oraz w nowych odmianach Style i R-Line. Ten nowy podział umożliwia klientom wybór T-Roca dopasowanego do preferencji. Nabywcy T-Roca w wersjach Style i R-Line mogą zdecydować się na dodatkowy pakiet Black Style, który obejmuje liczne elementy stylistyczne z czarnym wykończeniem, a także przyciemnione tylne szyby, słupki C o wyglądzie karbonu oraz specjalne 18-calowe felgi z lekkich stopów.

Nowy T-Roc R

Nowy T-Roc R to odmiana o najlepszych osiągach. Dzięki czterocylindrowemu silnikowi o mocy 300 KM auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Typowe dla modeli R elementy stylizacyjne nadwozia znajdują odbicie także w kabinie tego niedużego sportowca. Dodatkiem do świetnych osiągów auta jest niepowtarzalny dźwięk silnika.

Volkswagen T-Roc

Turbodoładowana jednostka napędowa osiąga imponujący moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Jego maksimum (400 Nm) jest dostępne w przedziale 2000-5500 obr./min. Dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia biegów DSG została specjalnie dostrojona do silnika, co gwarantuje mnóstwo frajdy z jazdy. Standardem jest ułatwiająca dynamiczne ruszanie funkcja Launch Control. Do możliwości auta dopasowano układ hamulcowy, który jest nie tylko bardzo skuteczny, lecz także cieszy oko niebieskimi zaciskami.

O wrażenia słuchowe może także zadbać opcjonalny układ wydechowy, dzieło prawdziwego specjalisty w tej dziedzinie, firmy Akrapovič. Waży o 7 kg mniej niż standardowy. Standardowo T-Roc R jest wyposażony w felgi Jerez w rozmiarze 7Jx18 z elementami lakierowanymi na czarno. W opcji są 19-calowe grafitowe felgi Pretoria i czarne, z toczonymi frontami, o nazwie Estoril.

Czytaj też:
Kolejny tegoroczny festiwal odwołany. Wojna na Ukrainie główną przyczyną

Galeria:
Volkswagen T-Roc
Źródło: VW