Dzięki odświeżonemu wyglądowi, znacznemu postępowi w zakresie obsługi i łączności oraz najnowszej generacji systemów wspomagających, nowy T-Roc ma wszystko, by nadal cieszyć się olbrzymią popularnością.
Na pierwszy rzut oka i dotyk widać, że we wnętrzu wykorzystano tworzywa wyższej jakości. Dodatkowo w wyposażeniu standardowym są reflektory LED, Digital Cockpit, nowy system infotainment MIB3 i zmodyfikowana kierownica wielofunkcyjna.
Nowa, uproszczona struktura wyposażenia pozwala klientom na precyzyjne dostosowanie T-Roca do wymagań. Tapicerka skórzana Nappa/Carbon Style zwiększa komfort dzięki elektrycznej regulacji fotela kierowcy i funkcji masażu. Wśród systemów wspomagania kierowcy wyróżniają się dwie nowości – IQ.DRIVE Travel Assist i adaptacyjny, predykcyjny tempomat.
Na całym świecie sprzedano już ponad milion egzemplarzy T-Roca. Połączenie atrakcyjnego wyglądu, sportowych osiągów i wszechstronności stało się receptą na sukces. Tylko w Niemczech nabywców znalazło około 180 000 sztuk, zaś w Europie liczba sprzedanych aut sięgnęła 650 000. Około 320 000 samochodów trafiło na rynek chiński. Sportowy T-Roc R dołączył do gamy pod koniec 2019 roku, a wiosną 2020 roku uzupełnił ją T-Roc Cabriolet (nieoferowany w Polsce).
Zmiany we wnętrzu
Wnętrze przeszło największe miany. Zachowano podwyższoną pozycję siedzeń, zapewniającą dużą ilość miejsca oraz bagażnik, który można powiększyć z 445 do 1290 litrów. Odświeżona deska rozdzielcza, zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu infotainment mają teraz nowocześniejszy wygląd. Tworzywa użyte we wnętrzu T-Roca są wyższej jakości, a boczne panele drzwi są obite przyjemną w dotyku tkaniną (w odmianach Style i R-Line – skórą). W odmianie Style do standardu należą komfortowe fotele ze wstawkami z materiału ArtVelours.
Charakterystyczna listwa ozdobna na desce rozdzielczej jest dostępna w czterech nowych wariantach, dopasowanych do wybranej linii wyposażenia i pakietu stylistycznego Black Style. Wyświetlacz systemu infotainment nie jest wkomponowany w tablicę przyrządów, a „zawieszony” niczym tablet.
Nowa, wielofunkcyjna kierownica jest standardem, dzięki czemu operowanie urządzeniami na pokładzie jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne. W nowym T-Rocu sterowanie automatyczną klimatyzacją jest teraz cyfrowe: temperaturę i siłę nawiewu można regulować za pomocą dotykowych suwaków, a pozostałe ustawienia, w tym podgrzewanie foteli są sterowane przy pomocy panelu dotykowego.
Nowy T-Roc. Wygląd zewnętrzny
Poza zmianami wyglądu inne jest także wyposażenie standardowe. Należą do niego teraz m.in. reflektory LED i przyciemnione światła tylne. Za dopłatą dostępne są innowacyjne matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT z podświetlaną listwą w osłonie chłodnicy oraz nowo zaprojektowane lampy tylne z dynamicznymi kierunkowskazami. Nowe kolory pozwolą podkreślić stylistykę nadwozia, podobnie jak szeroki wybór felg w rozmiarach od 16 do 19 cali.
T-Roc. Zaawansowane systemy wspierające kierowcę
Nowy T-Roc oferuje wiele zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę – zarówno w standardzie, jak i za dopłatą. Większość z nich była wcześniej zarezerwowana dla aut wyższych segmentów. W standardowym wyposażeniu nadal znajdują się Front Assist i Lane Assist, natomiast nowością są systemy IQ.DRIVE Travel Assist oraz adaptacyjny, predykcyjny tempomat. Zakres funkcji oferowanych przez system Side Assist został rozszerzony, podobnie stało się z Park Assist, który potrafi teraz również parkować przodem w prostopadłych zatokach parkingowych i wyjeżdżać z równoległych miejsc parkingowych.
Digital Cockpit w standardzie
W nowym T-Rocu do wyposażenia standardowego należą cyfrowe zegary, czyli Digital Cockpit i nowy system infotainment MIB3. Jeśli dla kogoś seryjny wyświetlacz jest za mały, może wybrać z listy opcji Digital Cockpit Pro, z dodatkowymi funkcjami. Ekran systemu MIB3 ma standardowo przekątną 6,5 cala, dostępna jest także wersja 8-calowa, a jeśli nabywca zdecyduje się na system Discover Pro to wyświetlacz ma 9,2 cala. Na życzenie nowy T-Roc może być „zawsze online”. Funkcja We Connect Plus pozwala na korzystanie z takich udogodnień jak sterowanie głosowe online czy serwisy streamingowe. Opcjonalnie można połączyć smartfon za pomocą bezprzewodowego App-Connect.
Volkswagen T-Roc. Gama silników
Nabywca T-Roca będzie miał do wyboru trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Wśród skrzyń biegów będzie można wybierać między manualną o sześciu przełożeniach, a dwusprzęgłową przekładnią DSG, która ma o jedno przełożenie więcej. Bazowa odmiana będzie napędzana trzycylindrowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM, a pozostałe jednostki benzynowe mają cztery cylindry i moc 150 KM (1.5 TSI) lub 190 KM (2.0 TSI). Gamę uzupełnia silnik wysokoprężny – czterocylindrowy o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM.
Flagowa odmiana zmodernizowanego T-Roca – R – ma pod maską 300-konny silnik 2.0 TSI. Napęd na cztery koła jest dostępny opcjonalnie w wersji 2.0 TDI 150 KM, a standardowo – z silnikami 2.0 TSI (190 i 300 KM).
VW T-Roc. Zmodyfikowana struktura wyposażenia
Kompaktowy SUV jest dostępny w podstawowej wersji Life oraz w nowych odmianach Style i R-Line. Ten nowy podział umożliwia klientom wybór T-Roca dopasowanego do preferencji. Nabywcy T-Roca w wersjach Style i R-Line mogą zdecydować się na dodatkowy pakiet Black Style, który obejmuje liczne elementy stylistyczne z czarnym wykończeniem, a także przyciemnione tylne szyby, słupki C o wyglądzie karbonu oraz specjalne 18-calowe felgi z lekkich stopów.
Nowy T-Roc R
Nowy T-Roc R to odmiana o najlepszych osiągach. Dzięki czterocylindrowemu silnikowi o mocy 300 KM auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Typowe dla modeli R elementy stylizacyjne nadwozia znajdują odbicie także w kabinie tego niedużego sportowca. Dodatkiem do świetnych osiągów auta jest niepowtarzalny dźwięk silnika.
Turbodoładowana jednostka napędowa osiąga imponujący moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Jego maksimum (400 Nm) jest dostępne w przedziale 2000-5500 obr./min. Dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia biegów DSG została specjalnie dostrojona do silnika, co gwarantuje mnóstwo frajdy z jazdy. Standardem jest ułatwiająca dynamiczne ruszanie funkcja Launch Control. Do możliwości auta dopasowano układ hamulcowy, który jest nie tylko bardzo skuteczny, lecz także cieszy oko niebieskimi zaciskami.
O wrażenia słuchowe może także zadbać opcjonalny układ wydechowy, dzieło prawdziwego specjalisty w tej dziedzinie, firmy Akrapovič. Waży o 7 kg mniej niż standardowy. Standardowo T-Roc R jest wyposażony w felgi Jerez w rozmiarze 7Jx18 z elementami lakierowanymi na czarno. W opcji są 19-calowe grafitowe felgi Pretoria i czarne, z toczonymi frontami, o nazwie Estoril.
Czytaj też:
Kolejny tegoroczny festiwal odwołany. Wojna na Ukrainie główną przyczyną
Volkswagen T-Roc