Dwa nowe hybrydowe Fiaty. Są już ceny 500X Hybrid i Tipo Hybrid

Dwa nowe hybrydowe Fiaty. Są już ceny 500X Hybrid i Tipo Hybrid

Fiat Tipo Hybrid
Fiat Tipo Hybrid Źródło: Stellantis
Fiat dopełnił elektryfikację swojej gamy, wprowadzając na rynek nowe modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid.

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid, wyposażonych w nową 48-woltową technologię hybrydową, gama Fiata jest w pełni zelektryfikowana. Jak czytamy w komunikacie Fiata 500X Hybrid i Tipo Hybrid to kolejny ważny krok na drodze marki do zaspokojenia rosnącego popytu na tę technologię w omawianym i wyższym segmencie (+30 proc. w ostatnim roku).

Kontynuowana jest również współpraca z (RED): premierowe wersje 500X Hybrid i Tipo Hybrid pojawią się w ramach serii specjalnej (RED).

Fiat Tipo Hybrid

Wszystkie wersje 500X i Tipo wyposażone w napęd hybrydowy zostały oznaczone emblematem „Hybrid" na pokrywie bagażnika, składającym się z dwóch liści z kroplami rosy w kolorze niebieskim, intensywniejszym niż w przypadku 500 i Pandy.

Nowość modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid polega na synergii silnika FireFly Turbo nowej generacji, 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, generującego moc 130 KM i moment obrotowy 240 Nm, oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 15 kW, kontrolowanej przez nową 7-biegową, dwusprzęgłową, skrzynię automatyczną.

Dzięki technologii hybrydowej, praca silnika FireFly jest wspomagana przez silnik elektryczny BSG, który zapewnia cichy, w 100 proc. elektryczny rozruch, oraz przez silnik elektryczny poprawiający wydajność i dynamikę pojazdu, umożliwiając również jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym.

Zużycie paliwa i emisja CO2

Jest to pierwsza hybryda w gamie Fiata, która wykorzystuje silnik elektryczny, odłączając całkowicie silnik benzynowy, który może pozostać nieaktywny nawet przez 47 proc. czasu w cyklu WLTP. Biorąc pod uwagę jazdę jedynie w cyklu miejskim, wartość ta wzrasta do 62 proc. W rezultacie, nowa 48-woltowa hybryda to silnik benzynowy, który w cyklu miejskim (WLTP) zużywa mniej paliwa niż diesel.

Fiat Tipo Hybrid

Nowe modele są również najbardziej efektywne w gamie, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund (Tipo) i 9,4 sekund (500X), ponieważ silnik elektryczny dostarcza moment obrotowy praktycznie natychmiastowo, wspomagając silnik spalinowy przy ponownym rozruchu i optymalizując jego osiągi, co łagodzi efekt „turbolag" i poprawia reakcję pedału przyspieszenia.

Analogicznie, w przypadku ruszania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc silnik elektryczny przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.

Fiat Tipo Hybrid

Na koniec warto wspomnieć, że e-motor zmienia punkt pracy silnika spalinowego, zapewniając mu maksymalną wydajność nawet na zimnym silniku. Funkcja ta przyspiesza proces rozgrzewania katalizatora, co przynosi dodatkowe korzyści pod względem zużycia paliwa i emisji spalin.

Ceny na rynku polskim

Nowe, zelektryfikowane wersje popularnych modeli Fiata otrzymały nowe ceny. Crossover 500X z napędem hybrydowym w najtańszej wersji Cross z nadwoziem hatchback kosztuje 112 700 zł. Za wersję Dolcevita z otwieranym dachem również w wersji Cross trzeba zapłacić 124 500 zł.

Fiat Tipo Hybrid

Z kolei wersja hybrydowa modelu Tipo City Cross w odmianie hatchback to wydatek 106 900 zł, a w wersji kombi 117 100 zł. W nadwoziu kombi dostępna jest też tańsza wersja City Life za 112 600 zł. Ponadto Tipo Cross oferowany jest w wersji (RED), a jej cena to 115 700 zł dla nadwozia typu hatchback i 121 400 zł w odmianie kombi.

Czytaj też:
Te samochody Fiata zostały stworzone dla tych, którym nie jest wszystko jedno. Co manifestują modele (RED)?

Źródło: Stellantis