Sezon na kabriolety. Jest cennik nowego Mercedesa-AMG SL

Sezon na kabriolety. Jest cennik nowego Mercedesa-AMG SL

Mercedes-AMG SL
Mercedes-AMG SL Źródło: Daimler
Nowy Mercedes-AMG SL jest już dostępny w sprzedaży. Za sprawą miękkiego dachu najnowsza odsłona roadstera powraca do swoich korzeni. Wariant SL 55 4MATIC+ kosztuje w Polsce od 812 200 zł, a cena odmiany SL 63 4MATIC+ wynosi od 959 800 zł.

SL obchodzi w tym roku swoje okrągłe urodziny: dokładnie 70 lat temu w Stuttgarcie pokazano wyścigowy samochód sportowy 300 SL, który szybko stał się legendą. Oznaczony wewnętrznie jako W 194 zapewnił Mercedesowi szereg sukcesów w najważniejszych wyścigach świata. W 1954 r. zadebiutował produkcyjny sportowy model 300 SL z serii W 198, z uwagi na swoje niezwykłe drzwi zwany „Gullwingiem”. Kolejnymi kamieniami milowymi w historii SL-a były: Pagoda W 113 (1963-1971), typoszereg R 107 (1971-1989) oraz jego następca, R 129 (1989-2001).

Tradycję tę kontynuuje najnowsza generacja SL-a, opracowana całkowicie niezależnie przez inżynierów Mercedes-AMG. Na początku w sprzedaży debiutują dwa poziomy mocy 4,0-litrowego silnika V8 biturbo AMG. Jednostki są składane w całości ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Topowy wariant SL 63 4MATIC+ rozwija moc 585 KM i maksymalny moment obrotowy 800 Nm w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 3,6 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h. Jednostka SL 55 4MATIC+ generuje moc 476 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od zera do 100 km/h trwa 3,9 s, prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.

Nowe rozwiązania w SL-u

Obie odmiany są standardowo wyposażone w przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Standardem w obu wersjach V8 jest też napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią. Po raz pierwszy seryjny model Mercedes-AMG otrzymuje wielowahaczowe przednie zawieszenie z pięcioma wahaczami umieszczonymi w całości wewnątrz obręczy.

SL 55 4MATIC+ korzysta z nowo opracowanego stalowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi amortyzatorami i lekkimi sprężynami. Opcjonalnie wersja ta występuje z zawieszeniem AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną, hydrauliczną stabilizacją przechyłów, które należy do standardowej specyfikacji SL 63 4MATIC+.

Po raz pierwszy w długiej historii modelu SL wersje V8 są standardowo wyposażone w aktywną tylną oś skrętną (HAL). W zależności od prędkości jazdy tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub w tym samym (powyżej 100 km/h), co przednie.

Nowe kolory i felgi

Gama obejmuje 12 odcieni lakieru, w tym dwa ekskluzywne kolory zarezerwowane dla SL-a: niebieski Hyper metalik i szary Monza AMG magno, a także trzy warianty kolorystyczne dachu oraz liczne wzory obręczy. Do wyboru jest pięć pakietów stylistycznych nadwozia: pakiet aerodynamiczny AMG, pakiet AMG Carbon, AMG Chrom oraz AMG Night i AMG Night II.

SL 55 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 19-calowe wieloramienne obręcze AMG z lekkich stopów, opcjonalnie w kolorze matowoczarnym. SL 63 4MATIC+ przemieszcza się na 20-calowych felgach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami.

Czytaj też:
Klasa T wjeżdża na polski rynek. Start sprzedaży nowego małego vana Mercedesa-Benza

Galeria:
Mercedes-AMG SL
Źródło: Mercedes-Benz