Nowe cyfrowe usługi w samochodzie. Giganci zaczęli współpracować

Nowe cyfrowe usługi w samochodzie. Giganci zaczęli współpracować

Audi A8
Audi A8Źródło:Audi
Wkrótce pojawi się nowa technologia chmury w systemie MMI: klienci Audi będą mogli w czasie rzeczywistym korzystać z bardziej wszechstronnych, kontekstowych informacji. Start już jesienią 2022 roku.

Audi i firma technologiczna 4.screen nawiązały współpracę, której celem jest zwiększenie w przyszłości komfortu podróżowania samochodem. Po uruchomieniu wspólnego projektu, właściciele aut marki będą mogli korzystać z bardziej kompleksowych informacji o punktach użyteczności publicznej (POI), wykorzystując w czasie rzeczywistym dane z opracowanej przez 4.screen chmury Mobility Experience Cloud (MXC).

Będą też mogli – o ile wyrażą na to zgodę – otrzymywać za pośrednictwem systemu Multi Media Interface (MMI) spersonalizowane oferty od wybranych dostawców zewnętrznych. Informacje te będę wyświetlane w montowanym w modelach Audi systemie MMI, a informacje z chmury uzupełnią istniejące już treści infotainment.

Dodatkowe cyfrowe usługi w samochodzie

Ekskluzywne informacje w czasie rzeczywistym

Montowany w różnych modelach Audi system MMI daje właścicielom możliwość wyszukiwania różnych miejsc zwanych punktami zainteresowania (POI), np. stacji benzynowej, supermarketu, czy restauracji, na wyświetlaczu dotykowym wewnątrz pojazdu, a następnie nawigowania do nich za pomocą systemu GPS. Dzięki współpracy z firmą 4.screen, Audi zamierza znacznie rozszerzyć tę ofertę. Integracja nowej technologii umieszczonej w chmurze z systemem infotainment samochodu, oferuje ogromny potencjał. Klienci Audi będą wprost do swoich pojazdów, w czasie rzeczywistym, otrzymywać ekskluzywne informacje i spersonalizowane oferty – po wcześniejszym wyrażeniu zgody na nie.

Gdy na przykład w przyszłości kierowca Audi wyszuka za pomocą MMI pobliski targ z produktami ekologicznymi, będzie mógł też wyświetlić dodatkowe, związane z tym treści, takie jak dodatkowe usługi lub oferty dostępne aktualnie w pokazanych lokalizacjach. Oznacza to, że lokalni przedsiębiorcy będą mogli zaprezentować klientom Audi, którzy wyrażą na to zgodę, swoją ofertę produktów i usług. Klienci natomiast, w czasie rzeczywistym będą mogli skorzystać z wyczerpujących informacji o firmach oraz, w stosownych przypadkach, z ekskluzywnych ofert. Oferty mogą być przeróżne, np.: właściciel sklepu może zaoferować darmową filiżankę kawy lub umożliwić właścicielom pojazdów elektrycznych bezpłatne ładowanie samochodu podczas zakupów. Aby skorzystać z oferty, kierowca musi po prostu zeskanować kod QR wyświetlony na ekranie MMI.

Technologia chmury, za pośrednictwem systemu MMI

Podstawą techniczną tego rozwiązania jest integracja znormalizowanego interfejsu chmury Mobility Experience Cloud dostarczonej przez 4.screen, z istniejącymi systemami infotainment Audi: MIB2+ i MIB3 (pojazdy z roku modelowego 2019 lub nowsze). Interfejs API (Application Programming Interface) tworzy połączenie w czasie rzeczywistym pomiędzy firmami partnerskimi, a klientami Audi. Klienci, w zależności od wybranych w trybie prywatności ustawień, zachowują pełną kontrolę nad wyświetlanymi informacjami i ofertami.

Dodatkowe informacje są wyświetlane w znanym systemie Audi MMI, a w następnym etapie rozwoju, na życzenie, system będzie mógł również wyświetlać rekomendacje oraz treści kontekstowe i bazujące na konkretnych danych lokalizacyjnych.

Czytaj też:
Sprzedaż w dół, ale z finansami Audi poradziło sobie doskonale

Źródło: Audi