I pandemiczny, i rekordowy rok. Lexus liczy zyski i zapisuje historyczny wynik

I pandemiczny, i rekordowy rok. Lexus liczy zyski i zapisuje historyczny wynik

Lexus UX po liftingu (MY 2023)
Lexus UX po liftingu (MY 2023) Źródło:Lexus
Miniony rok był rekordowy dla marki Lexus nie tylko na świecie, ale także na polskim rynku. Klienci kupili i zarejestrowali ponad 6 tys. samochodów, a Lexus w Polsce osiągnął najwyższy w historii, siedmioprocentowy udział w segmencie premium.

Lexus w 2021 roku sprzedał na całym świecie 760 tys. samochodów, czyli o 6 proc. więcej niż w roku poprzednim. Klienci marki coraz chętniej wybierają auta zelektryfikowane. W 2021 roku sprzedano 260 tysięcy samochodów z ekologicznymi napędami, co jest wzrostem aż o 10 proc. Sprzedaż nakręcały hybrydowe odmiany modeli ES, RX oraz UX.

Ulubieniec Ameryki

Głównymi rynkami zbytu Lexusa są Ameryka Północna (45 proc. sprzedaży) oraz Azja i Bliski Wchód bez Japonii (38 proc.). Rynek europejski to 10 proc. globalnej sprzedaży Lexusa. W 2021 roku do klientów na Starym Kontynencie trafiło 72,4 tys. egzemplarzy, co było wynikiem o prawie 2 tys. sztuk lepszym niż rok wcześniej. 65 proc. Lexusów sprzedanych w Europie w 2021 roku to auta z napędem zelektryfikowanym.

Polski rynek aut premium w ostatnich sześciu latach się podwoił. Co piąty sprzedawany w naszym kraju pojazd to samochód klasy premium. W 2021 roku klienci Lexusa odebrali 6 154 egzemplarze, a marka osiągnęła 7-procentowy, najwyższy w historii, udział w rynku.

Polskie rekordy

O rosnącej popularności Lexusa w Polsce świadczy też coraz większa liczba zamówień. W 2021 roku podwojono wynik z roku poprzedniego. Klienci zarezerwowali 10 tys. egzemplarzy, z czego blisko połowę stanowiły zamówienia drugiej generacji modelu NX (4 700 sztuk), a silną pozycję miały też modele UX (2 300 zamówień) i RX (1 200 zamówień).

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. Polacy kupili i zarejestrowali 1 355 Lexusów, o 34,79 proc. mniej niż w takim samym okresie minionego roku. Udział marki w krajowym rynku samochodów premium wyniósł na koniec kwietnia 2022 roku 4,41 proc.

Czytaj też:
Lexus udoskonalił swojego miejskiego crossovera. Co nowego w UX-ie?

Źródło: Lexus