Bestseller odmieniony. Toyota pokazała odświeżoną Corollę po liftingu na 2023 rok

Bestseller odmieniony. Toyota pokazała odświeżoną Corollę po liftingu na 2023 rok

Toyota Corolla po zmianach
Toyota Corolla po zmianach Źródło: Toyota
Toyota przedstawiła odświeżoną Corollę 2023 z nowymi napędami, technologiami cyfrowymi i stylistyką. Auto ma dwa nowe mototy hybrydowe piątej generacji zapewniają większą moc.

Nowa gama Corolli zyskuje bardziej współczesny wygląd dzięki zmianom wzoru kratki przedniego grilla, obramowań świateł przeciwmgielnych i wzorów felg aluminiowych. Wyższe wersje odmian hatchback i TS Kombi zyskują nowe reflektory bi-LED.

Paleta kolorów nadwozia obejmuje trzy nowe kolory inspirowane aktualnymi trendami w architekturze, designie i modzie. Juniper Blue o żywym, lśniącym odcieniu to nowy wiodący kolor dla hatchbacka i TS Kombi. Oglądany z bliska, ujawnia czerwone odcienie. W sedanie pojawił się nowy zielony lakier Midnight Teal. Nowy lakier Metallic Grey, dostępny dla wszystkich typów nadwozia, to odcień, który ma ciemne srebrne płatki.

Wnętrze zyskało bardziej nowoczesny charakter dzięki nowym grafikom i tłoczonym wzorom, które nadają tapicerkom i innym powierzchniom trójwymiarową głębię. Kolorystyka wnętrza w odcieniach Dark i Light Harmony ze skoordynowanymi kolorami i wykończeniami na tapicerkach i innych powierzchniach nadaje kabinie elegancki charakter.

Nowy napęd hybrydowy piątej generacji

Wraz z faceliftingiem odświeżona Corolla zyskuje zupełnie nową technologię hybrydową piątej generacji. Podobnie jak w obecnym modelu, auto będzie dostępne z dwoma układami hybrydowymi do wyboru – jeden z nich jest oparty na benzynowym silniku 1,8 l, zaś drugi na silniku 2,0 l. W obu układach wprowadzono znaczące zmiany, obejmujące silnik benzynowy i elektryczny, dzięki którym auto dysponuje większą mocą i lepszymi osiągami przy takiej samej lub niższej emisji CO2. Jednostka sterująca mocą (PCU) i elektryczny silnik przy skrzyni biegów zostały przeprojektowane, zaś udoskonalony akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i lżejszy, ale jednocześnie mocniejszy. W zależności od układu napędowego, masa baterii została zmniejszona nawet o 18 kg.

Łączna moc napędu hybrydowego 1.8 wynosi 140 KM. Większa moc pozwoliła skrócić czas rozpędzania się od 0 do 100 km/h o 1,7 sekundy do 9,2 sekundy. Mimo lepszych osiągów, emisja CO2 według wstępnych pomiarów pozostaje na takim samym poziomie od 102 g/km jak w przypadku aktualnego napędu 1.8 o mocy 122 KM. W przypadku układu z silnikiem 2.0 całkowita moc wzrosła do 196 KM, a czas rozpędzania się od 0 do 100 km/h skrócił się o prawie pół sekundy do poziomu 7,5 s. Wstępne pomiary wskazują, że nowy mocniejszy napęd będzie emitował od 107 g/km CO2 w cyklu mieszanym, o 3 g/km mniej niż aktualny, 184-konny napęd 2.0.

Nowe multimedia i systemy łączności

Corolla 2023 została wyposażona w najnowsze multimedia i systemy cyfrowe. Systemy te będą aktualizowane i rozbudowywane o nowe funkcje za pośrednictwem bezprzewodowego internetu zapewnionego przez kartę SIM samochodu.

Większy, 10,5-calowy wyświetlacz na konsoli centralnej prezentuje grafikę w wysokiej rozdzielczości oraz posiada antyodblaskowy ekran, zapewniający widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Począwszy od wersji Comfort, na tablicy wskaźników pojawia się nowy 12,3-calowy wyświetlacz, który można dostosować do preferencji kierowcy w czterech różnych trybach.

Corolla 2023 trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku.

Czytaj też:
Pijana kobieta potrąciła rowerzystkę z dzieckiem. Lżyła policjantów

Galeria:
Toyota Corolla
Źródło: Toyota
 0

Czytaj także