Literka „S”, która zmienia wszystko. Nowa wersja Bentley'ów GT i GTC

Literka „S”, która zmienia wszystko. Nowa wersja Bentley'ów GT i GTC

Bentley Continental GT i GTC w wersji S
Bentley Continental GT i GTC w wersji S Źródło:Bentley
Nowy Bentley Continental GT i GTC pojawia się w wersji S, która daje większą przyjemność z jazdy. Po raz pierwszy w modelu Continental wprowadzono system Bentley Dynamic Ride, który poprawia zwinność auta w ostrych zakrętach.

Bardziej sportowy wygląd nowa wersja S zawdzięcza m.in. sportowej końcówce wydechu V8, 22-calowym felgom w kolorze Gloss Black i Pale Brodgar Satin oraz kontrastowej kolorystyce wnętrza i nadwozia.

Wersja Continentali S zachowuje 4,0-litrowy silnik V8 o mocy 550 KM i 770 Nm, który okazał się niezwykle popularny wśród klientów na całym świecie, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4 sekundy. Wolnoobrotowy i lżejszy 4,0-litrowy silnik V8 nadaje modelom Continental GT S responsywny i zwinny charakter, dodatkowo wzmacniany przez Bentley Dynamic Ride – zaawansowany 48-woltowy, elektryczny aktywny system kontroli przechyłów, który kompensuje siły na zakrętach, zapewniając dodatkową kontrolę nadwozia.

Bentley Continental GT i GTC w wersji S

Nowy design z czarnymi elementami wykończenia

Reflektory i tylne światła zostały przyciemnione, podczas gdy wszystkie zewnętrzne elementy świetlne mają błyszczący czarny kolor – jedynie znaczek i napis ze skrzydlatym Bentleyem są wykończone jasnym chromem. Efektem tych zabiegów jest nadanie modelom GT i GT S ostrzejszego charakteru.

Bentley Continental GT i GTC w wersji S

Seria S jest oferowana z całkowicie nową opcją 22-calowych kół, z ramionami w kształcie litery Y, wykończonymi w błyszczącym kolorze czarnym, a także w nowym wykończeniu Pale Brodgar Satin. Inną opcją dla modeli S jest 21-calowa obręcz z trzema ramionami, która łączy błyszczącą czerń i jasne wykończenia.

Ciemne wykończenie elementów nadwozia obejmuje także oznaczenie „S” na przednich błotnikach, poczwórne końcówki rur wydechowych oraz przedłużenia progów, jak w modelu Continental GT Speed.

Bardziej drapieżny środek

Kierownicę obszyto zamszowym materiałem Dinamica, podobnie jak dźwignię zmiany biegów, poduszkę siedzeń i oparcie foteli. Z kolei w zagłówkach siedzeń, obiciach drzwi, wzdłuż deski rozdzielczej i wokół konsoli została zastosowana skóra. Połączenie obu materiałów zapewnia wnętrzu auta kontrast, nawiązujący do stylistyki nadwozia.

Bentley Continental GT i GTC w wersji S

Fotele w wersji S są rowkowane, z dostępnym opcjonalnie pikowaniem, a emblemat „S” jest wyhaftowany na zagłówku każdego siedzenia. Nowe wykończenie obejmuje również metalową plakietkę S na desce rozdzielczej oraz podświetlane nakładki progowe Bentley.

Czytaj też:
Aston Martin pierwszego Jamesa Bonda trafi na sprzedaż. Ile może być wart samochód Seana Connery'ego?

Źródło: Bentley