Nowe Fiaty do pracy w mieście: Doblò Van i E-Doblò Van

Nowe Fiaty do pracy w mieście: Doblò Van i E-Doblò Van

Fiat Doblo
Fiat Doblo Źródło: Stellantis
Fiat Proffesional przedstawił nowe Doblò Van i E-Doblò Van, trzecią generację modelu. Co nowego oferują przedsiębiorcom?

Nowe E-Doblò Van jest trzecim w pełni elektrycznym lekkim samochodem dostawczym marki, po E-Ducato i E-Scudo. Auto jest dostępne w dwóch długościach i trzech różnych konfiguracjach (furgon, furgon brygadowy, kombi) i oferuje szeroką gamę silników.

W fazie projektowania uwaga została poświęcona komfortowi jazdy, aby uwzględnić potrzeby profesjonalistów, którzy korzystają z samochodu przez osiem lub więcej godzin dziennie. Celem było zapewnienie izolacji akustycznej i zawieszenia zaprojektowanego tak, aby zredukować wstrząsy i drgania.

„Magiczne” funkcje

„Magic Cargo” pozwala na zwiększenie objętości bagażnika o 0,5 m3 oraz daje możliwość załadunku długich przedmiotów, jak rury czy drabiny o długości do 3,4 m. Dodatkowo, aby zwiększyć ilość miejsca, można podnieść fotel pasażera i wykorzystać znajdujący się pod nim schowek na pudelka lub delikatne przedmioty. Dostępny jest również składany stolik, który w razie potrzeby pozwala zamienić kabinę Doblò w mobilne biuro.

Ponadto, za dopłatą samochód może mieć „Magic Mirror”, czyli 5-calowe cyfrowe lusterko obsługujące trzy obszary: widok z lusterka wstecznego, pełny widok obszaru martwego pola oraz tylną kamerę parkowania, co znacznie poprawia widoczność i bezpieczeństwo.

Wreszcie, dzięki funkcji „Magic Plug”, dostępnej tylko w modelu E-Doblò, możliwe jest wykorzystanie energii elektrycznej wytwarzanej przez akumulator do konkretnych potrzeb, jak ładowanie lodówki turystycznej lub stołu warsztatowego na elektronarzędzia.

Również w wersji w pełni elektrycznej E-Doblò oferuje pojemność ładunkową do 800 kg w obu rozstawach osi, umożliwiając załadunek do 2 europalet; natomiast w wersji Doblò z silnikiem spalinowym może osiągnąć pojemność ładunkową do jednej tony. Wersja z długim rozstawem osi osiąga maksymalną pojemność 4,4 m3 dzięki funkcji „Magic Cargo”.

Silniki spalinowe: benzynowy i Diesla oraz elektryk

Oprócz wersji elektrycznej dostępne są dwie wersje z silnikiem diesla: 1,5-litrowym o mocy 100 KM z manualną skrzynią biegów oraz 1,5-litrowym o mocy 130 KM zarówno z manualną, jak i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dostępna jest również wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 i mocy 110 KM.

Nowe E-Doblò jest wyposażone w silnik elektryczny o pojemności 50 kWh, mocy 100 kW i zasięgu do 280 km w cyklu WLTP. Dzięki nowemu silnikowi, nowe E-Doblò osiąga maksymalną prędkość na poziomie 130 km/h i maksymalny moment obrotowy wynoszący 260 Nm. Dzięki trybowi „Quick Charge” o mocy do 100 kW umożliwia naładowanie akumulatora do poziomu 80 proc. w ciągu 30 minut. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami: „Normal”, „Eco” i „Power”.

Nowe Doblò Van i E-Doblò Van będą produkowane w hiszpańskiej fabryce Stellantis położonej w Vigo.

Czytaj też:
Na rynek trafi nowy duży dostawczak Toyoty. Produkowany będzie... w Polsce

Galeria:
Fiat Doblo
Źródło: Stellantis
 0

Czytaj także