Gangnam Style Hyundaia. Koreańczycy wypuszczają autonomiczne auta na ulice słynnej dzielnicy

Gangnam Style Hyundaia. Koreańczycy wypuszczają autonomiczne auta na ulice słynnej dzielnicy

Transport autonomiczny wg Hyundaia
Transport autonomiczny wg Hyundaia Źródło: Hyundai
Gangnam to pierwsze słowo tytułu jednej z najpopularniejszych piosenek wszech czasów. Ale także barwna dzielnica Seulu. Hyundai postanowił ją motoryzacyjnie zautonomizować, czyli sprawić, by auta jeździły po niej samodzielnie.

Grupa Hyundai Motor ogłosiła start pilotażowej usługi RoboRide, wykorzystującej elektryczny model Ioniq 5 do autonomicznego transportu pasażerów w dzielnicy Gangnam w Seulu, w Korei Południowej. Samochód będzie poruszał się samodzielnie, dzięki opracowanej przez grupę technologii autonomicznej jazdy 4 poziomu. Pilotażowy program RoboRide będzie pierwszą usługą transportową wykorzystującą taką technologię w Gangnam, w jednej z najbardziej zatłoczonych dzielnic w Seulu.

Transport autonomiczny wg Hyundaia

Pozwolenia od ministerstwa i... start!

Grupa uzyskała tymczasowe zezwolenie na wykorzystywanie technologii autonomicznej jazdy od koreańskiego Ministerstwa Gruntów, Infrastruktury i Transportu (MOLIT). Będzie współpracować z Jin Mobility, koreańskim startupem obsługującym opartą na sztucznej inteligencji (AI) platformę mobilności o nazwie „i.M”. Jin Mobility będzie odpowiedzialny za obsługę dwóch egzemplarzy Ioniq 5 RoboRide w swojej aplikacji i.M. Grupa planuje również rozszerzyć usługę pilotażową, jednocześnie rozwijając technologię autonomicznej jazdy z uwzględnieniem różnych warunków.

Transport autonomiczny wg Hyundaia

– W Hyundaiu opracowujemy technologię autonomicznej jazdy 4 poziomu w oparciu o wewnętrznie opracowane zaawansowane systemy wspomagania jazdy (ADAS), których funkcjonalność i bezpieczeństwo są weryfikowane podczas masowej produkcji – powiedział Woongjun Jang, starszy wiceprezes i szef Centrum Autonomicznej Jazdy Hyundai Motor Group. – Spodziewamy się, że usługa pilotażowa RoboRide będzie ważnym punktem zwrotnym, który umożliwi nam internalizację technologii autonomicznej jazdy.

Transport autonomiczny wg Hyundaia

Komunikacja lista – samochód

Aby przygotować się na tak skomplikowane środowisko jazdy, Hyundai współpracował również z władzami miejskimi Seulu w celu stworzenia systemu, który może łączyć sygnalizację drogową z pojazdami autonomicznymi. Od 2019 roku zebrano również obfite dane dotyczące jazdy, testując systemy autonomicznej jazdy w rejonie Gangnam.

Transport autonomiczny wg Hyundaia

Hyundai dostarczy opracowany przez siebie system zdalnego wspomagania pojazdu, aby zapewnić bezpieczeństwo. System monitoruje stan jazdy autonomicznej i pojazdu, trasę oraz wspiera podróż za pomocą funkcji zdalnego wspomagania, takich jak zmiana pasa w warunkach, w których autonomiczna jazda nie jest możliwa. Pojazd RoboRide będzie dostrzegał, podejmował decyzje i kontrolował swój własny stan jazdy, podczas gdy kierowca, będący w aucie dla bezpieczeństwa, będzie interweniował tylko w ograniczonych warunkach.

Transport autonomiczny wg Hyundaia

Pilotażowa usługa RoboRide będzie działać w godzinach od 10 do 16, od poniedziałku do piątku, aby zminimalizować wszelkie możliwe niedogodności na drodze.

Czytaj też:
Autonomiczna taksówka na bazie samochodu roku 2022. Wiadomo, kiedy zacznie wozić ludzi?

Źródło: Hyundai