Nowy bolid Formuły E Gen3 zbudowany przez Porsche już po pierwszych testach na torze

Nowy bolid Formuły E Gen3 zbudowany przez Porsche już po pierwszych testach na torze

Bolid Formuły E Porsche Gen3
Bolid Formuły E Porsche Gen3 Źródło: Porsche
Debiut bolidu Formuły E Gen3 na torze centrum badawczo-rozwojowego Porsche w Weissach. Pierwsze okrążenia za kierownicą bolidu Gen3 odbył kierowca fabryczny Porsche, Pascal Wehrlein.

Trzecia generacja bolidów zapoczątkuje nową erę w historii Formuły E i zadebiutuje w dziewiątym sezonie serii. Nowa maszyna Porsche pokonała pierwsze okrążenia na torze centrum badawczo-rozwojowego producenta sportowych aut w Weissach. Za jej kierownicą usiadł kierowca fabryczny Pascal Wehrlein. Zespół TAG Heuer Porsche będzie startował z nowym bolidem od dziewiątego sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Trzecia generacja elektrycznych pojazdów wyścigowych rozpocznie nową epokę w historii Formuły E.

Bolid Formuły E Porsche Gen3

Florian Modlinger, szef Porsche Motorsport ds. Formuły E powiedział: „Z sukcesem zaprezentowaliśmy nowy bolid na naszym torze testowym w centrum rozwoju Porsche – i tym samym zrobiliśmy istotny krok w kierunku Gen3. Torowy debiut naszej nowej maszyny, z którą będziemy startować w dziewiątym sezonie (Formuły E), i pokonanie nią pierwszych kilometrów wymagały dużo pracy – zarówno od strony technicznej, jak i operacyjnej. Z niecierpliwością czekamy na następnie dni i tygodnie oraz na dalsze postępy, jeśli chodzi o budowę bolidu. Będziemy pracować nad lepszym dopasowaniem jego systemów, a następnie nad osiągami”.

Bolid Formuły E Porsche Gen3

Gen3 wyznacza nowe standardy techniczne w Formule E

Bolidy Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej efektywne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek zbudowano. Zaprojektowane specjalnie pod kątem ulicznych torów Formuły E, robią duży krok naprzód również w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponad 40 proc. energii zużywanej podczas wyścigu będzie pochodzić z hamowania regeneracyjnego. Zastosowane do konstrukcji nadwozia włókno węglowe z recyklingu częściowo pochodzi z maszyn Gen2. Co więcej, pojazd Gen3 jest pierwszym samochodem wyścigowym formuły z przednim i tylnym układem napędowym. Tylny zespół osiąga moc 350 kW, a nowy przedni zespół dodaje do tego 250 kW i zapewnia ponaddwukrotną zdolność regeneracji względem obecnego samochodu Gen2, zwiększając ją do 600 kW. Równocześnie znacznie skrócono czas uzupełniania energii – moc ładowania sięga teraz 600 kW. To blisko dwa razy więcej niż moc najbardziej zaawansowanych komercyjnych ładowarek na świecie.

Bolid Formuły E Porsche Gen3Czytaj też:
Samochód jak sneakersy. Nowy art car Porsche inspirowany wzornictwem sportowego obuwia

Bolid Formuły E Porsche Gen3
Źródło: Porsche
 0

Czytaj także