Qashqai e‑Power dostępny jest w Polsce w cenie od 173 700 zł. Został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. System e‑POWER w modelu to rozwiązanie dla kierowców niezadowolonych z tradycyjnych, mało reaktywnych samochodów hybrydowych. W przypadku napędu e‑Power nie występuje znane z wielu hybryd zjawisko „przeciągania”, ponieważ koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia jest więc natychmiastowa, liniowa i płynna.
Silnik spalinowy to wyłącznie generator
Energia potrzebna do zasilenia silnika elektrycznego wytwarzana jest przez turbodoładowany silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania. Przekazuje on energię bezpośrednio do silnika elektrycznego lub magazynuje ją w małym akumulatorze, zasilającym silnik elektryczny poprzez falownik albo bezpośrednio. Energia, w razie potrzeby, przekazywana może być także jednocześnie do akumulatora i silnika.
Jak przekonuje Nissan, Qashqai e‑ Power ma przede wszystkim dostarczać przyjemność z jazdy i zapewniać wysoką kulturę pracy. Jego homologowane zużycie paliwa to 5,3 l/100 km a emisja CO2 119 g/km. To jedne z najlepszych wyników w klasie.
Obsługa jednym pedałem: gazem
Samochód jest wyposażony w system e‑Pedal Nissana, którego włączenie umożliwia sterowanie przyspieszaniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału przyspieszenia. Gdy kierowca zmniejsza nacisk na pedał przyspieszenia, rozpoczyna się hamowanie (z siłą do ok. 0,2 g), a pojazd zwalnia aż do momentu osiągnięcia prędkości pełzania (ok. 10 km/h). System odciąża kierowcę zwłaszcza w ruchu miejskim.
Polscy klienci mogą składać zamówienia na Nissana Qashqai e-Power w ramach przedsprzedaży. Dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się jesienią.
Czytaj też:
Nissan zaczyna sprzedawać model Ariya. Jest pełny cennik flagowego elektryka
Nissan Qashqai e-Power