To auto bardzo mało traci na wartości. Toyota triumfuje z Corollą Cross

To auto bardzo mało traci na wartości. Toyota triumfuje z Corollą Cross

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross Źródło:Toyota
Corolla Cross to zupełnie nowy kompaktowy SUV, który wprowadza na rynek napęd hybrydowy piątej generacji. Auto niedługo trafi do pierwszych polskich klientów. Info-Ekspert, firma analityczna zajmująca się polskim rynkiem motoryzacyjnym, opracowała prognozy wartości rezydualnej dla tego modelu. Po 3 latach i 90 000 km auto utrzyma nawet 63,4 proc. początkowej wartości.

Corolla Cross rozbudowuje gamę Toyoty o SUV-a, który dołącza w segmencie C-SUV do Toyoty C-HR. Jest to pierwszy model, który otrzymał napęd hybrydowy piątej generacji, bardziej dynamiczny od wcześniejszej technologii.

Corolla Cross otrzymała układ napędowy z silnikiem 2.0 o łącznej mocy 197 KM, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,1 s. Hybrydowy SUV pracuje też w bezemisyjnym trybie elektrycznym za sprawą silnika elektrycznego o mocy 113 KM. Auto jest dostępne w wariancie z napędem na cztery koła AWD-i, opartym na współpracy układu hybrydowego z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi. Cennik zawiera trzy wersje wyposażenia – Comfort, Style i Premiere Edition.

Wysoka wartość rezydualna Corolli Cross w podstawowej wersji

Według analiz firmy Info-Ekspert Corolla Cross w wersji Comfort po 3 latach i pokonaniu 90 000 km zachowa aż 63,4 proc., a z napędem na cztery koła – 62,8 proc. początkowej wartości. Auto z podstawowym wyposażeniem ma pełny zestaw systemów bezpieczeństwa nowej generacji Toyota T-MATE, nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym HD 10,5 cala i nawigacją Connected z mapami online, a także dwustrefową klimatyzację automatyczną z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń, sportowe przednie fotele z pełną regulacją, 17-calowe felgi aluminiowe i pełne światła LED.

Niewielka utrata wartości wyższych wersji wyposażenia

Corolla Cross w wersji Style zachowa według prognoz 63,2 proc. ceny zakupu po 36 miesiącach. Jeśli wybierze się napęd AWD-i, auto utrzyma 62,6 proc. początkowej wartości. Konfiguracja tej wersji obejmuje m.in. inteligentny kluczyk, bezprzewodową ładowarkę telefonu, przyciemniane tylne szyby, czarne listwy okienne, czarny grill z satynowym obramowaniem, relingi dachowe i 18-calowe felgi aluminiowe.

Specjalna wersja Premiere Edition wnosi do wyposażenia Corolli Cross przede wszystkim nowego asystenta parkowania Toyota Teammate, włączanego zdalnie przez aplikację w telefonie, oraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa – układ detekcji przeszkód (ICS) zapobiegający kolizjom podczas manewrów, asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją hamowania. SUV w topowej wersji wyróżnia się także skórzaną tapicerką z perforacją, elektryczną regulacją fotela kierowcy, kamerą 360 stopni, elektrycznymi drzwiami bagażnika uruchamianymi bezdotykowo oraz czujnikami parkowania z funkcją awaryjnego hamowania. Corolla Cross Premiere Edition według specjalistów Info-Ekspert zachowa po 3 latach 63,1 proc. początkowej ceny, zaś odmianę z napędem AWD-i będzie można odsprzedać średnio za 62,7 proc. ceny zakupu.

Czytaj też:
Toyota ma jeden z bezpieczniejszych SUV-ów. Prestiżowa organizacja właśnie to potwierdziła

Galeria:
Toyota Corolla Cross
Źródło: Info-Ekspert