Nowa wersja Volkswagena Caddy 5, której produkcja rozpoczęła się w poznańskim zakładzie, wyposażona jest w podwójny, czyli pracujący zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny silnik. To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. W samochodzie montowanych jest aż pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m3 gazu pod ciśnieniem 180-200 bar. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l.
W napęd CNG wyposażana jest dłuższa wersja modelu – Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm, zarówno w wersji Cargo, jak i w wersji osobowej, w tym również w wersji 7-miejscowej.
Tym razem wszystko w jednej fabryce
Jak przypomina IBRM Samar, w przypadku poprzedniego modelu Caddy, który również oferowany był w wersji z napędem CNG, wyprodukowane w Antoninku i wyposażone już wstępnie w wydech, reduktor ciśnienia, główny przewód gazowy i mały zbiornik benzynowy auta były transportowane do zakładu zabudów specjalnych w Swarzędzu i tam uzupełniane o instalację CNG. Caddy 5 z napędem na gaz ziemny powstaje w całości w głównym zakładzie Volkswagen Poznań w Poznaniu.
W związku z wdrożeniem nowej wersji do produkcji, odpowiednio dostosowano linie produkcyjne w fabryce, wyposażając je m.in. w dodatkowe stanowiska montażowe. W ramach przygotowania do produkcji seryjnej został zorganizowany również szereg szkoleń dla pracowników produkcji oraz jakości.
Czytaj też:
Duży spadek produkcji aut w Polsce. Czy będzie to miało wpływ na pracowników?