Nieoznakowane radiowozy na prąd wyjadą na drogi Wielkopolski. To prezent od energetycznego giganta

Nieoznakowane radiowozy na prąd wyjadą na drogi Wielkopolski. To prezent od energetycznego giganta

Elektryczny Opel Corsa-e dla policji
Elektryczny Opel Corsa-e dla policji Źródło:Enea
Fundacja Enea przekaże pięć nowych samochodów elektrycznych policji. Będą z nich korzystać funkcjonariusze z Poznania, Wałcza, Tucholi, Gryfina i Strzelna. Pierwszy samochód został już przekazany w Poznaniu i zasili flotę Komisariatu Policji Poznań-Grunwald.

Przyjazne dla środowiska elektryczne pojazdy zostaną nieodpłatnie przekazane policji przez Fundację Enea. To element działań energetycznego giganta na rzecz promocji celów zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. Pojazdy nie emitują do atmosfery spalin i dwutlenku węgla.

Wsparcie dla policji i środowiska

– Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego każde działanie zmierzające do poprawy jakości życia lokalnej społeczności, a także wspierające instytucje zaufania publicznego, do których należy właśnie policja, jest dla nas niezwykle istotne. Cieszę się, że te nowoczesne, przyjazne środowisku pojazdy przez wiele lat będą służyć funkcjonariuszom z komend rozlokowanych na terenie działania Grupy Enea – powiedział Paweł Majewski, prezes Enei S.A.

Pierwszy z samochodów został przekazany Komendzie Wojewódzkiej w Poznaniu i będzie pomagać w wykonywaniu codziennych obowiązków funkcjonariuszom Komisariatu Policji Poznań-Grunwald. – Elektromobilność jest jednym z ważnych dla nas kierunków rozwoju. W naszej pracy pojazdy są jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych do tego, żeby szybko i skutecznie działać. Radiowozy z napędem elektrycznym to także czystsze powietrze w centrach dużych miast – powiedział nadinsp. Piotr Mąka, komendant wojewódzki policji w Poznaniu.

Nieoznakowane radiowozy elektryczne

Przekazane policji samochody elektryczne są nieoznakowane i będą służyły jako pojazdy wsparcia operacyjnego w pięciu lokalizacjach. Corsy-e są wyposażone w baterię o pojemności 50 kWh, silniki rozwijają moc 136 KM. Na pełnym naładowaniu akumulatorów auta są w stanie pokonać 330 km, a zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi 16,8 kWh/100 km. Samochody posiadają wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, wspomaganie hamowania, kamerę cofania, czujniki parkowania), a także system rekuperacji, czyli odzyskiwania energii podczas hamowania.

Czytaj też:
Brytyjska policja ma dosyć swoich elektrycznych radiowozów. Dlaczego?

Źródło: Enea