Jak obszernie pisze Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, francuski producent hipersamochodów z Molsheim ogłosił niedawno, że oficjalnym partnerem marki Bugatti w Polsce została Grupa Pietrzak. Aktualnie w Katowicach, kolebce dealerskiej działalności rodu Pietrzaków, trwają prace nad powstaniem luksusowego salonu. Jak czytamy w tekście Instytutu, będzie się on znajdował pod jednym dachem z funkcjonującymi tu obecnie: centrum spa dla aut, restauracją, galerią sztuki czy lądowiskiem dla helikopterów. – Obecnie trwają intensywne prace nad budową nowej części salonu Bugatti, która znajdować się będzie w obiekcie La Squadra. Samochody Bugatti zostaną umieszczone w wydzielonej i ekskluzywnej części obiektu, wśród luksusowych mebli i najnowocześniejszych technologii. Otwarcie nowego salonu Bugatti w Katowicach zaplanowane jest na IV kwartał 2022 roku – powiedział IBRM Samar Jakub Pietrzak, współwłaściciel Grupy Pietrzak.
Mimo, że prace nad stworzeniem salonu dopiero trwają, sprzedaż aut tej marki już ruszyła. Tyle, że na razie są to tylko samochody używane. – Sprzedaż aut trwa już od jakiegoś czasu, niestety wszystkie egzemplarze modelu Bugatti Chiron są już wyprzedane, dlatego obecnie organizujemy sprzedaż samochodów z rynku wtórnego – zaznacza Jakub Pietrzak.
Popyt na luksus
Taka sytuacja nie dziwi. Wśród zamożnych pasjonatów motoryzacji auta marki Bugatti sprzedają się bowiem jak ciepłe bułeczki. W kwietniu 2022 producent informował, że do klientów trafiają już pierwsze egzemplarze luksusowego Bugatti Chiron Super Sport, należącego do rodziny najszybszych aut firmy z Molsheim. Firma zwróciła jednocześnie uwagę potencjalnych klientów, że terminarz produkcyjny tego modelu został już wypełniony. Równie trudno jest zostać posiadaczem aut eksperymentalnych. Tak jest na przykład z modelem Bugatti Bolide, który w ubiegłym roku został wybrany najpiękniejszym „hiperautem" na świecie podczas Festival Automobile International w Paryżu. Produkcja Bugatti Bolide została ograniczona do zaledwie 40 sztuk, cenę oszacowano na 4 mln euro, a pierwsze dostawy zaplanowano dopiero na 2024 rok.
Bugatti jest tylko jedno
Bugatti od dawna należy do czołówki producentów najszybszych samochodów na świecie, jak przypomina IBRM Samar. W 2005 roku Bugatti Veyron przekroczyło barierę 400 km/h uzyskując rekordowy wynik 407 km/h. Pięć lat później Veyron 16.4 Super Sport o mocy 1200 KM osiągnął maksymalną prędkość 431 km/h. W 2013 roku Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse z wynikiem 408,84 km/h został okrzyknięty najszybszym na świecie dopuszczonym do ruchu roadsterem. W 2009 przyszła pora na Bugatti Chiron Super Sport, który ustanowił nowy rekord, ocierając się o nieprzekraczalny dotąd pułap 500 km/h. Do dziś obowiązujący rekord prędkości – wynosi 490,484 km/h.
Grupa Pietrzak została założona w 1994 roku, jest uznaną na całym świecie grupą dealerów luksusowych i supersportowych samochodów: Ferrari, Maserati, Alpine i Koenigsegg. Na przełomie tego i przyszłego roku w Warszawie ma też ruszyć sprzedaż aut marki Pagani. Firma prowadzi działalność w oparciu o osiem salonów dealerskich na Śląsku i w Warszawie.
Czytaj też:
Lubicie Bugatti? Teraz będziecie się mogli go napić, na dodatek z procentami