Od stycznia do czerwca kluczyki do nowego Porsche odebrało 1337 klientów – to dokładnie 39,27 proc. więcej niż w pierwszej połowie 2021 r. (960 zarejestrowanych samochodów). Jeśli porównamy tegoroczne statystyki do pandemicznego 2020 r. to wzrost jest jeszcze bardziej imponujący (o prawie 85 proc.) – w takim samym okresie odnotowano wtedy 723 rejestracje aut ze Stuttgartu-Zuffenhausen.
Macan hitem Porsche
Tradycyjnie hitem sprzedażowym w Polsce jest SUV Porsche Macan – nowe samochody trafiły do 409 klientów. Mimo zapowiedzi producenta, że kolejna generacja będzie już całkowicie elektryczna, Macan sprzedaje się dobrze. Na drugim miejscu plasuje się większy SUV Porsche – Cayenne (w sumie 341 egzemplarzy, z czego 200 w wersji nadwoziowej Coupé). Co ciekawe, największy procentowo wzrost zanotowało sportowe 911, dzięki czemu ten model zajął trzecie miejsce na liście – zarejestrowano ich 219 sztuk, czyli 55 proc. więcej niż przed rokiem.
Panamera i 718 na dalszych miejscach
Stabilna jest sprzedaż luksusowej limuzyny Porsche – model Panamera trafił do 166 nabywców, to o 5 sztuk więcej niż przed rokiem. Ciekawie dzieje się natomiast na kolejnych miejscach. Po raz pierwszy na koniec czerwca na piątej lokacie znalazł się pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy z Zuffenhausen. Porsche Taycan zanotował największy wzrost procentowy. Ponaddwukrotny wzrost sprzedaży (z 64 egzemplarzy w 2021 r. do 130 egzemplarzy w 2022 r.) dowodzi, że Polacy coraz bardziej przekonują się do samochodów elektrycznych.
Rosnąca popularność Taycana zepchnęła na ostatnią lokatę modele 718, choć i w tym przypadku mamy do czynienia z niewielkim wzrostem. Porsche Cayman oraz Boxster trafiły do 72 nowych właścicieli, o 5 więcej niż w podobnym okresie 2021 r.
Czytaj też:
Król zakrętów w wersji na tor. Nowe Porsche 911 GT3 RS w bloku startowym