Nowe Doblò Van występuje w wersjach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi oraz w zeroemisyjnej wersji E-Doblò Van napędzanej jednostką BEV o pojemności 50 kWh, mocy 100 kW i zasięgu do 280 km w cyklu WLTP. Pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej w październiku 2022 roku, do Polski dotrą w listopadzie.
Napędzany silnikiem spalinowym Doblò Van i jego elektryczny odpowiednik E-Doblò Van zostały stworzone do wykonywania codziennych zadań w mieście. Dzięki wdrożonym w obu wersjach licznym pomysłowym innowacjom, jazda po zatłoczonych ulicach staje się mniej stresująca i bardziej bezpieczna, a sama praca łatwiejsza.
Trzeci w gamie na prąd
Nowy Doblò Van jest dostępny zarówno z silnikiem spalinowym, jak i elektrycznym. W ten sposób Fiat Professional kontynuuje rozpoczęty kilka lat temu proces elektryfikacji swojej gamy – po E-Ducato i E-Scudo to trzeci lekki samochód dostawczy marki, która stawia kolejny krok w kierunku zapowiedzianej na 2024 rok pełnej elektryfikacji swojej gamy modelowej.
Nowe Doblò jest obecnie dostępne w dwóch długościach i dwóch różnych konfiguracjach (furgon, furgon brygadowy), już wkrótce do gamy dołączy 5-miejscowe kombi. Dzięki funkcji „Magic Cargo” każdą z nich można przekonwertować, zwiększając objętość bagażnika o 0,5 m3 do 4,4 m3 (w wersji z długim rozstawem osi) oraz umożliwiając załadunek przedmiotów do 3,4 m długości. Dostępny jest również składany stolik, który w razie potrzeby pozwala zamienić kabinę Doblò w mobilne biuro. Nowe Doblò z silnikiem spalinowym może osiągnąć pojemność ładunkową do jednej tony, a w wersji w pełni elektrycznej – do 800 kg w obu rozstawach osi, co czyni ją największą w klasie i umożliwia załadunek dwóch europalet.
Systemy bezpieczeństwa
O bezpieczeństwo podróżnych dba 17 aktywnych i pasywnych systemów wspomagania jazdy Advance Driving Assistance Systems. Dzięki systemom ADAS kierowca zawsze może liczyć na pomoc i wsparcie w trakcie jazdy i manewrowania w ciasnych zaułkach. Warto wymienić choćby opcjonalną funkcję Magic Mirror, która pozwala na wyświetlanie na 5-calowym cyfrowym lusterku wstecznym trzech różnych widoków zarejestrowanych przez dwie odrębne kamery. Z kolei funkcja „Magic Plug” dostępna w modelu E-Doblò zapewnia dostęp do energii elektrycznej wytwarzanej przez akumulator do konkretnych potrzeb, jak ładowanie lodówki turystycznej lub stołu warsztatowego na elektronarzędzia.
Trzy jednostki spalinowe i elektryk
Nowy Fiat Doblò jest dostępny do wyboru z trzema różnymi spalinowymi jednostkami napędowymi: wysokoprężną o pojemności 1,5 l i mocy 100 KM lub 130 KM oraz ze 110-konną jednostką benzynową o pojemności 1,2 l. Największe zainteresowanie wzbudza jednak wersja z silnikiem elektrycznym o pojemności 50 kWh, mocy 100 kW i zasięgu do 280 km w cyklu WLTP. Z tym napędem nowe E-Doblò osiąga prędkość maksymalną na poziomie 130 km/h i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Ponadto zeroemisyjna wersja oferuje klientom ładowanie dzięki trybowi „Quick Charge” o mocy do 100 kW, która umożliwia naładowanie akumulatora do poziomu 80 proc. w ciągu 30 minut. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami: „Normal”, „Eco” i „Power”.
Cena nowego Doblò Van zaczyna się od 83 708 zł netto za wersję L1 650 kg z silnikiem benzynowym PureTech 1.2 110 KM.
Czytaj też:
Nowy Fiat Scudo: van dla profesjonalistów
Fiat Doblò Vana