Czy Polacy lubią motocykle? Nie tylko lubią, ale i chętnie kupują

Czy Polacy lubią motocykle? Nie tylko lubią, ale i chętnie kupują

Motocyklista
Motocyklista Źródło:Shutterstock / Audio und werbung
osenny run na salony motocyklowe co prawda się skończył, ale rynek nie zmniejszył się, jeśli porównać sytuację do zeszłorocznej, a nawet wzrósł. Polacy wybierają głównie Hondy i Yamahy.

W lipcu 2022 r. zarejestrowano w Polsce 4 105 nowych motocykli i motorowerów. To wynik o 13,65 proc. mniejszy niż w poprzednim miesiącu i o 0,27 proc. mniejszy niż przed rokiem. Łącznie od początku roku wydziały komunikacji zarejestrowały w swoich bazach 24 674 jednoślady, o 10,93 proc. więcej niż rok wcześniej, jak podsumowuje IBRM Samar.

Segment motocykli

W lipcu liczba rejestracji nowych motocykli wyniosła 2 715 sztuk, co oznacza wzrost w skali roku o 12,05 proc. Od początku 2022 roku Polacy kupili i zarejestrowali 17 203 motocykle, o 17,37 proc. więcej niż w porównywalnym okresie przed rokiem.

Najpopularniejsza w segmencie jest obecnie Honda, która znalazła nabywców na 3 217 motocykli, co oznacza wzrost o 30,35 proc. w ciągu roku. Drugą pozycję zajmuje Yamaha z liczbą rejestracji 1 978 sztuk (+20,17 proc. r/r). Na trzecim miejscu listy plasuje się BMW (1 717 zarejestrowanych motocykli, -7,34 proc. r/r).

Rynek motorowerów

W siódmym miesiącu 2022 roku liczba rejestracji nowych motorowerów wyniosła 1 390 sztuk, co oznacza spadek na przestrzeni roku o 17,90 proc. W miesiącach styczeń-lipiec 2022 roku polscy klienci kupili i zarejestrowali 7 471 motorowerów, o 1,50 proc. mniej w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najpopularniejszą marką w segmencie jest Junak z wynikiem 1 746 sztuk (+52,09 proc. r/r). Drugą pozycję zajmuje Romet Motors (1 085 szt., -25,63 proc.), a trzecią Barton (772 szt., +14,88 proc. r/r).

Import jednośladów

Od początku bieżącego roku do Polski sprowadzono z zagranicy 48 886 używanych jednośladów. To wynik nieznacznie (o 0,82 proc.) większy niż odnotowany w analogicznym okresie 2021 roku.

Czytaj też:
Rekordowy zysk Audi. Zmiana kierunku się opłaciła, kryzys nie przeszkodził

Źródło: IBRM Samar