Koreański koncern prawdopodobnie będzie zmuszony wstrzymać produkcję modelu Ioniq 5 z powodu braku półprzewodników dostarczanych przez niemiecką firmę Infineon Technologies – twierdzą źródła portalu Business Korea, na który powołuje się Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Lider półprzewodników kłopotach
Infineon jest światowym liderem w dziedzinie półprzewodników samochodowych. Chipy IGBT to półprzewodnikowe urządzenia mocy stosowane w samochodach elektrycznych. Infineon miał dostarczać te chipy Hyundaiowi począwszy od sierpnia, ale jak twierdzi Business Korea, koncern raczej ich nie otrzyma, ponieważ z powodu wykrytej wady Niemcy pozbyli się wszystkich urządzeń wyprodukowanych między początkiem kwietnia a początkiem czerwca 2022 roku.
Rok oczekiwania na Auto Roku
Hyundai prowadzi obecnie rozmowy z firmą Infineon, aby zapobiec zakłóceniom na swoich liniach produkcyjnych. Równocześnie Koreańczycy chcą kupić chipy od innej firmy produkującej półprzewodniki, STMicroelectronics, mającej siedzibę w Plan-les-Ouates koło Genewy w Szwajcarii. Zdaniem Korea Business, obserwatorzy branży twierdzą jednak, że Hyundai nieuchronnie odczuje pewne zakłócenia w produkcji. Już obecnie dealerzy Hyundaia muszą czekać ponad 12 miesięcy, aby otrzymać Ioniqa 5. Ze względu na brak półprzewodników czas dostawy może się jeszcze wydłużyć.
Na początku tego roku Ioniq 5 zdobył główną nagrodę w konkursie Światowy Samochód Roku 2022 (WCOTY 2022), w którego jury zasiadają dziennikarze z całego światów tym Polak Maciej Pertuński.
Czytaj też:
Hyundai popisał się flagowcem. Ioniq 6 prezentuje się fantastycznie
Hyundai Ioniq 5