Muscle car na prąd? Oto Dodge Charger Daytona SRT, szybszy od Hellcata

Muscle car na prąd? Oto Dodge Charger Daytona SRT, szybszy od Hellcata

Dodge Charger Daytona SRT
Dodge Charger Daytona SRTŹródło:Dodge
Jak przekonują Amerykanie, koncepcyjny model Dodge Charger Daytona SRT jeździ jak Dodge, wygląda jak Dodge i zachowuje się jak Dodge – przy czym posiada w pełni elektryczny napęd (BEV). Piekło zamarzło?

Dwudrzwiowa, koncepcyjna wersja elektrycznego Dodge’a Chargera Daytona SRT została zaprezentowana w M1 Concourse w Pontiac w stanie Michigan, w trzecim dniu trzydniowego cyklu imprez z serii Dodge Speed Week, w trakcie których zaprezentowano i zapowiedziano nowe modele Dodge’a wyróżniające się osiągami.

Dzięki nowemu układowi napędowemu koncepcyjny model Dodge Charger Daytona SRT zapewnia osiągi lepsze od tych oferowanych w słynnym silniku SRT Hellcat marki, którym towarzyszy, po raz pierwszy w samochodzie elektrycznym, ryk silnika.

Trzy patenty

Najważniejszym elementem samochodu koncepcyjnego Dodge Charger Daytona SRT są trzy nowe oczekujące na patent rozwiązania:

  • R-Wing: aerodynamiczna konstrukcja
  • Komorowy wydech Fratzonic: pierwszy na rynku samochodów BEV „wydech” wydający dźwięk o natężeniu do 126 decybeli, co czyni go tak głośnym jak Dodge z silnikiem Hellcat
  • eRupt: Wielostopniowa przekładnia przypominająca tradycyjną skrzynię elektromechaniczną typową dla Dodge’a

Pierwszy w historii marki elektryczny samochód koncepcyjny nazywa się Dodge Charger Daytona SRT – podobnie jak słynny model Charger Daytona, który jako pierwszy przekroczył prędkość 200 mil na godzinę na torze NASCAR w 1970 r. I podobnie jak jego poprzednik, koncepcyjna wersja elektryczna Charger Daytona SRT zapewnia wysokie osiągi.

Samochód koncepcyjny Dodge Charger Daytona SRT, wyposażony w 800-woltowy elektryczny napęd Banshee, charakteryzuje się osiągami, czyniąc pierwszy model elektryczny Dodge’a szybszym od Hellcata pod względem wszystkich kluczowych wskaźników w zakresie osiągów. Dzięki standardowemu układowi napędu na cztery koła nowy koncept ma lepsze osiągi od Hellcata, a jednocześnie zwiększa możliwości jazdy w każdych warunkach pogodowych.

Skrzynia biegów eRupt

W przeciwieństwie do typowych modeli BEV, wielostopniowa elektromechaniczna przekładnia eRupt marki Dodge symuluje pracę tradycyjnej skrzyni biegów, wbijając kierowcę w fotel. Koncepcyjny model Charger Daytona SRT może pochwalić się również funkcją PowerShot. Aktywowana za pomocą przycisku na kierownicy specjalna funkcja PowerShot dostarcza adrenaliny w postaci chwilowego zastrzyku mocy, umożliwiając szybkie przyspieszenie.

Komorowy wydech Fratzonic

Elektryczny koncept Charger Daytona SRT wydaje ryk o natężeniu 126 dB, który dorównuje wydechowi SRT Hellcat, generowany przez nowy, oczekujący na patent komorowy układ wydechowy Fratzonic. Tak, Dodge wyposażył samochód elektryczny w „wydech”.

Unikatowy na rynku system Fratzonic Chambered Exhaust składający się ze wzmacniacza i głośników oraz komory rezonansowej z tyłu auta generuje jedyny w swoim rodzaju dźwięk.

Czytaj też:
Strategia koncernu zadziałała bez pudła. Stellantis bije rekordy

Galeria:
Dodge Charger Daytona SRT
Źródło: Stellantis