Coraz więcej Polaków ubezpiecza auta w pełni. To dlatego, że są droższe

Coraz więcej Polaków ubezpiecza auta w pełni. To dlatego, że są droższe

Wypadek
Wypadek Źródło:Fotolia / Luftbildfotograf
Dynamicznym wzrostem składki za Autocasco chwali się Grupa PZU, największy polski ubezpieczyciel. Firma przyznaje jednocześnie, że sprzedaż ubezpieczeń OC ukształtowała się na poziomie podobnym do ubiegłorocznego.

Grupa PZU zanotowała w I półroczu 2022 roku wzrost składki za autocasco o 13 proc. w stosunku do takiego samego okresu przed rokiem. W samym II kwartale br. wzrost ten był większy rok do roku o 16,4 proc. – Sprzedaż ubezpieczeń AC w samym segmencie masowym od stycznia do czerwca zwiększyła się o 14,7 proc. rok do roku, do poziomu 1,5 mld zł, zarówno w wyniku wznowień, jak i nowej sprzedaży, wspartej rozbudową produktów i usług w ramach naszego ekosystemu kierowcy. Na przestrzeni ostatnich kilku kwartałów notujemy wzrost zainteresowania klientów tym produktem – podkreślił Tomasz Kulik, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy PZU.

Samochodowe OC bez wzrostów

Zarazem przyznał on, ze sprzedaż ubezpieczeń OC w dalszym ciągu znajdowała się pod presją cenową i ukształtowała się na poziomie podobnym do takiego samego okresu ubiegłego roku. - Mimo wzrostu wartości przeciętnej szkody i kosztów napraw, częstość szkód pozostaje na poziomach niższych od obserwowanych przed pandemią. Pozwala to w dalszym ciągu realizować pozytywne marże w tym segmencie. Potwierdzają to również dane z działalności bezpośredniej rynku ubezpieczeń w I kw. 2022 r. W tym okresie wynik techniczny całego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych dla działalności bezpośredniej wzrósł o 4,8 proc. rok do roku – stwierdził Tomasz Kulik.

W pierwszym półroczu 2022 roku Grupa PZU zwiększyła łączną sprzedaż do 12,6 mld zł, co było rezultatem o 2,5 proc. lepszym niż w ciągu sześciu miesięcy minionego roku. (w drugim kwartale sprzedaż wyniosła 6,4 mld zł, o 3,2 proc. więcej rok do roku). Zysk netto przypisany właścicielom jednostki dominującej po I poł. tego roku wyniósł 1,48 mld zł (spadek o 9,4 proc. rok do roku), a w samym II kwartale bieżącego roku 722 mln zł (spadek o 4,2 proc.). – Spadek wynika głównie ze zdarzeń o charakterze jednorazowym, tzn. konieczności dostosowania poziomu rezerw w segmentach ubezpieczeniowym i bankowym. Nawet w tych okolicznościach osiągnęliśmy bardzo dobry zwrot na kapitale, przewyższający ambicje strategiczne i lokujący nas wśród najbardziej rentownych europejskich ubezpieczycieli – stwierdziła dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU.

Czytaj też:
Ryzykowne parkowanie na wakacjach? Pomyśl o Autocasco

Źródło: Grupa PZU