Jak za PRL-u. Polska dostała nowy przydział Toyoty GR Supry

Jak za PRL-u. Polska dostała nowy przydział Toyoty GR Supry

Toyota GR Supra
Toyota GR Supra Źródło: Toyota
Są takie samochody, których nikt nie chce. Ale są i takie, których wielu chce, ale nie można ich kupić, bo trafiają na ważniejsze rynki, niż polski. Do tych drugich należy sportowa Toyota GR Supra, na którą klientów w Polsce jest więcej, niż dostępnych aut. Na szczęście, jest dla nich dobra wiadomość.

Toyota przedłuża dostępność GR Supry w Polsce o nową pulę samochodów w różnych konfiguracjach. Sportowe coupé można zamówić z silnikiem 2.0 i 3.0 oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Cztery konfiguracje wyposażenia obejmują m.in. specjalną wersję z ekskluzywnym lakierem Matt White.

Dwuosobowe sportowe coupé

Toyota GR Supra to piąta generacja legendarnego modelu, która zadebiutowała w Europie w 2019 roku. Dwuosobowe sportowe auto o klasycznych liniach coupé. Auto wyróżnia się właściwościami jezdnymi, które są efektem jego atutów konstrukcyjnych – złotych proporcji rozstawu osi i rozstawu kół w stosunku 1,55, idealnego rozłożenia mas między przodem i tyłem oraz tylnego napędu.

Do standardowego wyposażenia należy elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, dzięki któremu auto prowadzi się stabilnie i precyzyjnie. Hamulce z wentylowanymi tarczami otrzymały z tyłu czterotłoczkowe zaciski, a na 19-calowe felgi aluminiowe założono opony Michelin Pilot Super Sport.

GR Supra weszła na rynek jako pierwszy model ze sportowej linii GR, opracowanej przez zespół Toyota Gazoo Racing, wielokrotnego mistrza świata w rajdach samochodowych oraz wyścigach długodystansowych. Samochód był dopracowywany podczas ekstremalnych testów na legendarnej Pętli Północnej toru Nürburgring. W kolejnych latach dołączyły do niej modele GR Yaris, GR 86 i dostępna na wybranych rynkach GR Corolla.

Wersje silnikowe

GR Supra jest oferowana z 3,0-litrowym, turbodoładowanym silnikiem Twin Scroll o mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm lub z silnikiem 2,0 l Twin-Scroll Turbo o mocy 258 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Obie jednostki współpracują z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach, a ponadto większy silnik można skonfigurować z 6-biegową skrzynią manualną z inteligentnym systemem sterowania iMT. Gama modelowa obejmuje ponadto cztery konfiguracje wyposażenia.

GR Supra – dostępne konfiguracje

Cennik GR Supry zaczyna się od 231 900 zł. Samochód w tej cenie ma 2,0-litrowy silnik i automatyczną skrzynię biegów. Konfiguracja z pakietem Sport kosztuje 241 900 zł.

GR Supra z silnikiem 3,0 l o mocy 340 KM i z automatyczną skrzynią otrzymała wyposażenie Executive, a jej cena wynosi 339 900 zł. Do wyboru jest także manualna skrzynia, z którą GR Supra 3.0 kosztuje 329 900 zł. Odmianę ze skrzynią manualną można wzbogacić o konfigurację Executive Matt White z ekskluzywnym białym matowym lakierem. Sportowe coupé w tej wersji jest dostępne za 339 900 zł.

Zamówienia na nową pulę GR Supry można już składać w salonach Toyoty. Na polski rynek trafi od 60 do 100 egzemplarzy. Auta zostaną wyprodukowane od grudnia 2022 roku do lutego 2023 roku i w krótkim czasie trafią do swoich właścicieli.

Czytaj też:
Recepta na bestseller do kwadratu. Toyota pokazała usportowionego Yarisa Crossa

Galeria:
Toyota GR Supra
Źródło: Toyota