Jedna z ulubionych marek Polaków zmienia logo. Nowy napis to nie wszystko

Jedna z ulubionych marek Polaków zmienia logo. Nowy napis to nie wszystko

Nowe logo Skody
Nowe logo Skody Źródło: Skoda
Po wielu latach czeski producent samochodów zmienia swoje logo.

Według Skody jednym z czynników napędzających zmianę logo była strategia Next Level Škoda 2030, która ukierunkowuje producenta z Mlada Boleslav na elektryfikację i cyfryzację. Tożsamość marki, w tym projekt logo i ogólne podejście do zarządzania marką, musiały dostosować się do tych dwóch trendów. – Coraz bardziej intensywne wykorzystanie logo w różnych formatach cyfrowych skłoniło nas do przeprojektowania logo w dwuwymiarowej grafice, która jest łatwiejsza do rozpoznania i bardziej wyróżniająca się podczas prezentacji niż istniejący projekt trójwymiarowy – mówi Petra Mackeová z działu marketingu firmy, wyjaśniając zasady stojące za zmianami.

Nowe logo Skody

Logo także z przodu

Oprócz nowej szaty graficznej, marka przeszła też inne zmiany. Firma będzie teraz używać nazwy Skoda i tradycyjnej uskrzydlonej strzałki w pierścieniu oddzielnie, a nazwa stanie się głównym narzędziem komunikacji. Typograficzne logo pojawi się nie tylko z tyłu samochodów, jak to miało miejsce w ostatnich latach, ale także z przodu. Aby uczynić go bardziej wyrazistym, słowo Skoda otrzymało nowy wygląd ze zintegrowanym, charakterystycznym akcentem nad literą S.

Nowe logo Skody

Symbol skrzydlatej strzały również został zmieniony, choć nie tak znacząco. Logo zostało uproszczone i przybierze teraz bardziej płaską formę. – Ta prosta dwuwymiarowa wersja jest bardziej efektywna zwłaszcza na urządzeniach mobilnych i umożliwia elastyczną integrację z różnymi formatami. Dzięki temu Skoda odpowiada na zmiany idące w kierunku większej cyfryzacji komunikacji. Nowa tożsamość obejmuje również dwa nowe odcienie zieleni, szmaragd i elektryczną zieleń. Nowe odcienie nawiązują do historii, ale też odświeżają design i silniej nawiązują do elektromobilności – twierdzi Petra Mackeová.

Nowe logo Skody

Nowe logo najpierw pojawi się w materiałach komunikacyjnych. Od 2024 roku zacznie pojawiać się również na nowych modelach aut. Logo i inne elementy marki stopniowo trafią również do samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych oraz do dealerów.

Czytaj też:
Groźny wypadek w Stegnie. Meleks z turystami przewrócił się na bok

Źródło: Skoda