Krokodylki porozumiały się z sokistami. Będzie więcej fotoradarów na przejazdach kolejowych

Krokodylki porozumiały się z sokistami. Będzie więcej fotoradarów na przejazdach kolejowych

Kierowca utknął na przejeździe kolejowym
Kierowca utknął na przejeździe kolejowymŹródło:Policja
Więcej fotoradarów na przejazdach kolejowych i wspólne patrole ITD i SOK. Takie nowości czekają kierowców w związku z porozumieniem się dwóch służb.

Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur i Komendant Główny Straży Ochrony Kolei Józef Hałyk podpisali w siedzibie GITD porozumienie o współpracy. Wspólne czynności kontrolne oraz działania w obszarze organizacji kampanii edukacyjnych, społecznych i prewencyjnych mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Porozumienie o współpracy pomiędzy SOK i GITD

Współpraca będzie realizowana zarówno na szczeblu centralnym jak i terenowym, pomiędzy Komendami Regionalnymi Straży Ochrony Kolei, a Wojewódzkimi Inspektoratami Transportu Drogowego. Służby koncentrować się będą na prowadzeniu wspólnych działań kontrolnych w obszarach swojej działalności w szczególności w zakresie stosowania przepisów w obrębie przejazdów kolejowo-drogowych oraz kontroli przewozów ładunków zawierających odcinki przewozu drogowego i kolejowego.

Jak czytamy, w ramach współpracy jednostki centralne wspierać się będą w podejmowanych inicjatywach, w tym dotyczących popularyzowania i promowania bezpiecznych zachowań w szczególności na przejazdach kolejowo-drogowych, organizacji kampanii edukacyjnych, społecznych i prewencyjnych.

Więcej bezpieczeństwa i fotoradarów

– Podpisane porozumienie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. Dzięki wymianie doświadczeń i wspólnym kontrolom wzrośnie skuteczność podejmowanych działań, natomiast prowadzone wspólnie akcje edukacyjne pozwolą na dotarcie do większej grupy odbiorców – podkreślił Alvin Gajadhur, Główny Inspektor Transportu Drogowego.

Nie bez znaczenia dla podpisanego porozumienia jest również realizowany obecnie projekt zwiększenia skuteczności systemu fotoradarowego, będącego w dyspozycji GITD. Zakład on objęcie nadzorem systemu kamer CANARD pięciu najniebezpieczniejszych przejazdów kolejowo-drogowych.

Czytaj też:
Na autostradach i ekspresówkach staną fotoradary. I to takie, że mysz się nie prześlizgnie

Źródło: GITD