Jak informuje IBRM Samar, według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w sierpniu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 4 710 samochodów dostawczych, o 15,1 proc. (-839 szt.) mniej niż rok wcześniej i o 0,28 proc. (-13 szt.) mniej niż w lipcu 2022 roku. W 2022 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 40 988 samochodów dostawczych, o 17,6 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Trzy z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowały wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2022 roku w porównaniu do 2021 roku, w tym najbardziej Isuzu, o 31,11 proc. Największy spadek zanotował Citroen – o 56,34 proc.
Renault liderem rynku
Tytuł lidera rynku w 2022 roku dzierży dotychczas Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 9 161 aut tej marki, o 3,22 proc. mniej niż w 2021 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 22,35 proc.
Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 6 070 szt., o 2,90 proc. mniej niż w 2021 r. Udział marki w rynku wyniósł 14,81 proc. Na trzecim miejscu jest Iveco. W 2022 r. klienci tego producenta zarejestrowali dotychczas 4 698 pojazdów dostawczych, o 2,94 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,46 proc. Na czwartej pozycji znalazł się Fiat, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 3 928 szt., o 36,99 proc. mniej niż w 2021 r. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,58 proc. Na piątej pozycji uplasował się Mercedes. W 2022 r. zarejestrowano dotychczas 3 412 aut dostawczych tej marki, o 15,65 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2021r. Udział marki wyniósł 8,32 proc.
Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2022 r. jest Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Mercedes Sprinter, a na czwartej Ford Transit. Pierwszą piątkę zamyka Ford Transit Custom.
Czytaj też:
Oszczędności dla kierowców. Koniec wydawania karty pojazdu i nalepki kontrolnej