Ford goni Toyotę. Za sukces odpowiada więcej modeli

Ford goni Toyotę. Za sukces odpowiada więcej modeli

Ford Bronco Heritage Limited Edition
Ford Bronco Heritage Limited Edition Źródło: Ford
Ford, drugi miesiąc z rzędu, utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającej się marki samochodowej w USA. Zarówno elektryczny Mustang, jak i pick-up F-150 sprzedają się doskonale.

Podczas gdy sprzedaż w całej branży motoryzacyjnej wzrosła o 4,8 proc. w porównaniu z rokiem 2021, Ford chwali się dużo lepszymi wynikami. Producent odnotował bowiem w ubiegłym miesiącu wzrost o 27,3 proc., a całkowity udział firmy w rynku zwiększył się o 2,4 proc. (w porównaniu do sierpnia 2021 r.) do obecnego poziomu 13,4 proc.

Ford obserwuje silny popyt na rynku. Z danych firmy wynika, że zamówienia detaliczne na samochody roku modelowego 2023 wyniosły łącznie ponad 76 000 i osiągnęły tym samym wzrost o 41 proc. w porównaniu z zamówieniami na auta roku modelowego 2022 w ubiegłym roku. To już piąty miesiąc, w którym ponad połowa sprzedaży detalicznej producenta pochodziła z wcześniej złożonych zamówień.

Elektryki hitem sprzedaży

Doskonałe wyniki odnotowały samochody elektryczne Forda, ich sprzedaż wzrosła czterokrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe tempo przyrostu sprzedaży BEV Forda jest prawie czterokrotnie szybsze niż segmentu pojazdów elektrycznych, zaś klienci przychodzący do Forda od innych marek stanowią ponad 60 proc. sprzedaży. Najlepiej sprzedający się elektryczny pick-up w USA, F-150 Lightning, stał się także najszybciej rotującym pojazdem w gamie Forda – pozostaje na placach dilerskich zaledwie osiem dni. Na drugim miejscu uplasował się Bronco (10 dni), a na kolejnym - Maverick (11 dni).

Samochody serii F, których do sierpnia Ford sprzedał 420 969 sztuk, stały się w ubiegłym miesiącu nie tylko najlepiej sprzedającymi się pick-upami w Ameryce, ale także najchętniej wybieranym pick-upem elektrycznym i hybrydowym.

Rekord odnotowały także hybrydy Forda. Do nowych klientów trafiło 7 302 pojazdy, co oznacza wzrost o 9 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Udział Forda w tym segmencie aut wynosi obecnie 13 proc. od początku roku – o 3,3 proc. więcej niż w 2021 r., co stawia obecnie firmę na drugim miejscu po Toyocie. Producent podaje także, że do końca sierpnia hybrydy F-150 i Maverick osiągnęły łączną liczbę 47 091 sprzedanych pick-upów (wzrost o 87,6 proc. w porównaniu do zeszłego roku).

Bronco zdobywa Stany Zjednoczone

Na stabilnym wysokim poziomie utrzymuje się zainteresowanie modelem Bronco, jego sprzedaż wzrosła o 268 proc., dzięki czemu sprzedaż SUV-ów marki Ford wzrosła o 50,4 proc. w porównaniu do roku ubiegłego i osiągnęła w sierpniu 2022 roku poziom 64 808 sztuk.

F-150 Lightning natomiast odnotował najlepszą miesięczną sprzedaż od momentu wprowadzenia go na rynek, zostawiając w tyle mocnych konkurentów: pickupa RAM, Teslę Model 3 i Teslę Model X. Co istotne, także sprzedaż Mustanga Mach-E wzrosła o 115 proc. przy sprzedaży 3 120 sztuk i rekordowej liczbie zamówień detalicznych w sierpniu na poziomie ponad 7 800 sztuk.

Czytaj też:
Odlotowy powrót do przeszłości. Ford stylizuje nowego Bronco na wersję z 1966 roku

Źródło: Ford
 0

Czytaj także