W trudnych czasach lider polskiego rynku rośnie jak na drożdżach

W trudnych czasach lider polskiego rynku rośnie jak na drożdżach

Warsztat samochodowy
Warsztat samochodowyŹródło:Ford
Trudne czasu nie dla każdego są trudne. Jeden z liderów polskiego rynku części samochodowych Grupa Auto Partner zaliczył doskonałe I półrocze 2022 roku.

Grupa Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych w I półroczu 2022 roku po raz kolejny pokazała dwucyfrową dynamikę wzrostów – poinformowała spółka w komunikacie.

Przychody ze sprzedaży po sześciu miesiącach roku osiągnęły poziom 1 mld 347 mln zł, co oznacza wzrost o 26,7 proc. rok do roku. Z kolei przy ponad 10-proc. wzroście zysk netto Grupy w I półroczu wyniósł ponad 102,8 mln zł. Jak podkreślono w komunikacie, w pierwszym półroczu 2021 Grupa otrzymała dofinansowanie z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach związane z pandemią COVID w wysokości ok. 8,9 mln zł, co wpłynęło na niższy przyrost zysku operacyjnego i netto rok do roku.

Dobre wyniki zagranicą

Wzrost sprzedaży w I półroczu Grupa odnotowała zarówno poza granicami – to aż 40 proc., jak i w Polsce, gdzie sprzedaż zwiększyła się o ponad 15 proc. - Za nami kolejne bardzo dobre miesiące, w których ponownie poprawiliśmy nasze kluczowe wyniki operacyjne. W pierwszej kolejności należy podkreślić ponad 26-proc. wzrost przychodów. Wpływ na to miały m.in. rozszerzanie asortymentu oraz jego lepsze dopasowanie do potrzeb klientów z różnych segmentów cenowych, a także wprowadzone przez nas podwyżki cen produktów w I i II kwartale, w odpowiedzi na rosnące koszty. Nasze wyniki wspierał również utrzymujący się duży popyt na części samochodowe, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju. W kolejnych miesiącach roku nadal zamierzamy wykorzystywać dobrą koniunkturę w branży – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Aleksander Górecki, prezes spółki Auto Partner S.A.

Rozwój poza granicami kraju

Jak podkreśla, firma kontynuuje ekspansję zagraniczną i zwiększa sprzedaż na nowych rynkach. – Nasz eksport wzrósł o ponad 40 proc. rok do roku, co oznacza, że po raz kolejny sprzedaż zagraniczna była nieznacznie wyższa niż sprzedaż krajowa. Choć sprzedaż eksportowa charakteryzuje się niższą marżą brutto, to warto podkreślić, że nadal utrzymujemy rentowność brutto ze sprzedaży na wysokim poziomie. Naszym celem jest dalsze zwiększanie udziału sprzedaży zagranicznej w przychodach – zapowiada Aleksander Górecki.

Za sam II kwartał przychody ze sprzedaży Grupy Auto Partner osiągnęły poziom 706,9 mln zł, co oznacza wzrost o 20,4 proc. rok do roku, a zysk netto Grupy w II kwartale br. wyniósł 52,4 mln zł (-5,7 proc. r/r).

Firma zaznacza ponadto, że pandemia koronawirusa nie stanowi istotnego ryzyka dla jej biznesu. – Także obecna sytuacja geopolityczna i wojna w Ukrainie nie wpływa w sposób bezpośredni na prowadzoną przez grupę działalność. Auto Partner i spółki zależne posiadają znikomą ekspozycję na rynek ukraiński i obejmuje ona poniżej 0,5 proc. aktualnie generowanych obrotów miesięcznych – mówi szef spółki Auto Partner.

Czytaj też:
Elektromobilność radykalnie zmieni jedną część motoryzacyjnego biznesu

Źródło: Auto Partner S.A.