Nowe Mitsubishi ASX. Czy czegoś wam nie przypomina?

Nowe Mitsubishi ASX. Czy czegoś wam nie przypomina?

Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX Źródło:Mitsubishi
Mitsubishi Motors Europe zaprezentowało model ASX nowej generacji. Nowy ASX pozycjonowany w samym centrum głównego europejskiego segmentu B SUV, przejmuje pałeczkę od poprzedniej generacji ASX, która sprzedała się w Europie w liczbie blisko 380 tys. pojazdów.

Nowy ASX to bliźniak niedawnej konstrukcji koncernu Renault, został opracowany wewnątrz Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Auto oferuje obszerne wnętrze z przesuwaną tylną kanapą i nowoczesnymi systemami komunikacji i rozrywki. Są też najważniejsze systemy ADAS wspomagające kierowcę w prowadzeniu pojazdu. ASX ma 5-letnią gwarancję.

Dynamiczna tarcza

Nowy ASX wyróżnia się przednią częścią nadwozia ukształtowaną w charakterystycznym dla Mitsubishi Motors stylu dynamicznej tarczy („Dynamic Shield”). Profil boczny łączy opływową sylwetkę z szerokimi, wysokimi nadkolami. Tył nadwozia również nawiązuje do sportowej wszechstronności projektu. Tylne światła LED są wyraziście wystylizowane, podobnie jak oświetlenie z przodu. Nowo zaprojektowane logo modelu ASX i trójwymiarowy napis Mitsubishi na pokrywie bagażnika dopełniają obrazu tylnej części samochodu.

Mitsubishi ASX

Od momentu premiery dostępnych będzie sześć kolorów nadwozia, w połączeniu z czarnym dachem w bogatszych wersjach wyposażenia, co pozwoli na uzyskanie efektu dwukolorowego wykończenia.

Wnętrze nowego ASX wyposażone jest w najnowsze rozwiązania z dziedziny informacji i rozrywki. Ppojemność bagażnika wynosi 397 litrów (pomiar do górnej krawędzi oparcia tylnej kanapy).

Technologia

Dostęp do nowego ASX jest bezkluczykowy, a to dzięki systemowi Keyless Operation, który jest wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach oprócz wersji podstawowej. Gdy kierowca zbliży się na odległość około jednego metra od samochodu, system wykryje kartę Hands Free i automatycznie odblokuje zamki drzwi. Podobnie po wyjściu z samochodu, gdy tylko karta Hands Free znajdzie się poza obszarem o promieniu jednego metra od samochodu i nie będzie już wykrywana, system automatycznie zablokuje zamki drzwi.

Mitsubishi ASX

Komfort

Wsiadanie i wysiadanie z auta jest ułatwione dzięki stosunkowo wysokiemu położeniu siedzeń, co cenią sobie zwolennicy SUV-ów. Wewnątrz w zależności od wersji dostępny jest wybór tapicerki z tkaniny lub skóry, klimatyzacja utrzymuje komfortową temperaturę w kabinie przez cały rok, a podgrzewanie foteli i kierownicy zapewnia komfort w miesiącach zimowych.

System informacji i rozrywki

Zamontowany centralnie wyświetlacz systemu Smartphone-link Display Audio (SDA) pełni rolę głównego interfejsu między kierowcą i systemami pojazdu, w tym systemem informacji i rozrywki. Wyświetlacz SDA dostępny jest w formacie panoramicznym 7" i pionowym 9,3". W obu rozwiązaniach funkcjonalność Android Auto i Apple CarPlay stanowi wyposażenie standardowe. W przypadku SDA 9,3” standardem jest bezprzewodowa replikacja smartfona, a w najlepiej wyposażonych wersjach pojawia się system Bose Premium Audio.

Mitsubishi ASX

Personalizacja

Wyższe poziomy wykończenia obejmują wbudowaną nawigację 3D oraz wiele opcji personalizacji, od profili użytkownika i widżetów, po tryby jazdy realizowane za pośrednictwem systemu Multi-Sense.

Multi-Sense

Za pośrednictwem wyświetlacza SDA sterowany jest system Multi-Sense, który umożliwia kierowcy personalizację reakcji układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcji na pedał przyspieszenia. Kierowca może wybrać jeden z 4 trybów jazdy:

  • Eco: tryb, którego priorytetem jest maksymalna sprawność energetyczna.
  • Pure: służący wyłącznie do jazdy z napędem elektrycznym.
  • Sport: maksymalna moc przenoszona na koła i odpowiednie ustawienia układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, a także zmiana sposobu reakcji układu kierowniczego z naciskiem na większą przyjemność podczas dynamicznej jazdy.
  • My Sense: umożliwia kierowcy personalizację ustawień samochodu, a także zmianę koloru oświetlenia wnętrza diodami LED (8 kolorów).

Mitsubishi ASX

Bezpieczeństwo bierne

ASX jest wyposażony w pełen zestaw standardowych elementów bezpieczeństwa biernego, w tym przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne po każdej stronie, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, zagłówki z ochroną kręgów szyjnych, a także punkty mocowania fotelików dziecięcych IsoFix.

Ochronę pieszych zwiększono dzięki standardowemu systemowi FCM (Forward Collision Mitigation), natomiast pokrywa silnika, przedni zderzak, reflektory i dolny obszar przedniej szyby zostały specjalnie skonstruowane, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo obrażeń u pieszego.

Bezpieczeństwo aktywne

Nowe Mitsubishi ASX oferuje również pełen pakiet systemów ADAS (Advanced Driver Assistance System) zapewniających maksymalne bezpieczeństwo.

Standardowo we wszystkich modelach zastosowano system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), tempomat, czujniki parkowania oraz tylną kamerę cofania.

W wersjach z bogatym wyposażeniem dostępne są też rozwiązania takie, jak system monitorowania martwego pola (Blind Spot Warning), system centrowania na pasie ruchu (Lane Centering Assist), system zapobiegania przekraczaniu prędkości (Overspeed Prevention), tempomat adaptacyjny (z funkcją Stop & Go) oraz automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam).

Układy napędowe

Nowa generacja ASX oferuje szeroką gamę zelektryfikowanych opcji układu napędowego.

Silnik benzynowy 1,0 l MPI-T

Podstawowy silnik, to trzycylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną.

Silnik benzynowy 1,3 l DI-T z układem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid)

Wyżej pozycjonowany jest 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który połączono w systemem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid) obejmującym napędzany paskiem klinowym alternator połączony z rozrusznikiem, 12 voltowy akumulator, umożliwiający odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania oraz elektryczne wspomaganie momentu obrotowego. Klienci mogą wybrać 6-biegową przekładnię manualną (w wariancie mocy 140 KM) lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (7DCT) (w wariancie mocy 158 KM)

Tradycyjna hybryda

ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, napędzany w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV) łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, przekładnią z kilkoma trybami pracy.

Pojazd hybrydowy typu plug-in

Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie przez marki Aliansu w segmencie B SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących system PHEV i konstrukcję SUV-a.

Czytaj też:
Zupełnie nowy dostawczak Nissana. Zasięg spodoba się przedsiębiorcom

Źródło: Mitsubishi