Te koncepcyjne auta ID. Buzz’a przygotowane zostały przez producentów nadwozi i zabudów. Pierwszy to pojazd ratownictwa medycznego, stworzony przez firmę Bösenberg, udowadniający, że motoryzacja elektryczna dotarła także do sektora pojazdów ratunkowych.
Firma Snoeks prezentuje koncepcyjnego ID. Buzz Flex-Cab przeznaczonego do przewozu osób - coś w rodzaju elektrycznej wersji modelu Caravelle. ID. Buzz w wersji chłodnia, zbudowany został natomiast przez specjalistów z Wükaro. Przestronny furgon o pojemności przedziału towarowego 6 m3 pokazuje z kolei firma Veth. To pierwszy ID. Buzz z nadwoziem skrzyniowym3. We współpracy z firmą CS/Würth powstał też ID. Buzz Cargo z systemem regałów, prezentowany tu jako samochód serwisowy marki Miele.
Koncepcyjny ID. Buzz Flex-Cab: Holenderska firma Snoeks specjalizująca się w produkcji zabudów, przystosowała ID. Buzz Cargo do użytku w transporcie pasażerskim. Pięciomiejscowy ID. Buzz Flex-Cab staje się w ten sposób elektrycznie napędzanym samochodem z zastosowaniem podobnym do modelu Caravelle. W tyle jest wyposażony w trzyosobową kanapę, którą można ustawić w dwóch pozycjach - standardowo lub z dodatkową przestrzenią na nogi lub całkowicie złożyć, łącznie z siedziskiem. Regulacja i składanie kanapy odbywa się elektrycznie, za pomocą przełącznika na słupkach B lub D.
ID. Buzz jako pojazd ratownictwa medycznego
ID. Buzz został zaprojektowany w taki sposób, by zarówno w wersji MPV, jak i w wersji dostawczej, mógł spełniać zadania specjalne - na przykład jako pojazd ratownictwa medycznego. Elektryczna motoryzacja dotarła więc także do tego sektora. Niemiecki producent nadwozi, firma Bösenberg, pokazuje na IAA jak taki samochód może wyglądać i co może zrobić. Prezentowane auto przygotowane jest w wersji niemal produkcyjnej. Na pokładzie wersji medycznej ID. Buzza znajduje się miejsce dla maksymalnie trzech osób. Przestrzeń ładunkowa została przekształcona w miejsce pracy dla lekarza i jego sprzętu medycznego. W tym celu Bösenberg opracował koncepcję modułową, dzięki czemu całkowita integracja wyposażenia i wszystkich specjalnych komponentów wymaga jedynie minimalnych zmian w pojeździe bazowym. Zamontowano również specjalny system sygnalizacji zasilany z oddzielnego systemu akumulatorów.
ID. Buzz Cargo chłodnia
Niemiecki producent zabudów firma Wükaro, prezentuje na targach IAA ID. Buzza Cargo po raz pierwszy w postaci pojazdu - chłodni. Został on zaprojektowany specjalnie z myślą o dostawach w centrum miasta, a więc dla tzw. ostatniej mili. Innowacją jest tu połączenie elektrycznego układu napędowego i systemu chłodzenia, który również jest elektryczny. System chłodzenia składa się z płaskiej jednostki chłodzącej 230V na dachu (płaski parownik sufitowy), czterech akumulatorów litowo-jonowych (każdy o nominalnym naładowaniu 100 amperogodzin) oraz inwertera (przekształcającego prąd stały w zmienny) ze zintegrowaną ładowarką akumulatorów. Cztery akumulatory – umieszczone by zaoszczędzić miejsce, w nadkolach - umożliwiają niezależną pracę systemu przez sześć do ośmiu godzin.
Czytaj też:
Dwa specjalne ID. Buzzy na imprezie Star Wars Celebration. Jeden dla Jedi, drugi dla Sithów