Są pierwsze zdjęcia sportowych modeli Opla: Astry i Astry Sports Tourer GSe

Są pierwsze zdjęcia sportowych modeli Opla: Astry i Astry Sports Tourer GSe

Opel Astra GSe
Opel Astra GSe Źródło: Stellantis
Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna, oznajmiła firma. Hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe debiutują jako pierwsze modele submarki GSe, która oznacza wozy najbardziej dynamiczne w ofercie Opla.

Tak, jak obiecał Opel, GSe powróciło. Po zapowiedzi reaktywacji GSe jako nowej submarki zelektryfikowanych i dynamicznych samochodów, firma Opel opublikowała kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszych nowych modeli GSe – Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe.

Usportowione kombi i pięciodrzwiowy hatchback z najnowocześniejszym napędem hybrydowym typu plug-in zaoferują równowagę między komfortem, a charakterystyką prowadzenia zachęcającą do dynamicznej jazdy.

Dzięki mocy systemu wynoszącej 165 kW/225 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe dorównują najlepszym konkurentom w swoich klasach pod względem przyspieszenia ze startu zatrzymanego i prędkości maksymalnej.

Ponadto nowości rynkowe mają stanowić nowy wzorzec zaangażowania kierowcy. W porównaniu do pozostałych wersji Astry, modele GSe będą zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce zestrojono tak, by reagowały błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy.

Nowe zawieszenie do mocnych hybryd

Niemiecki producent samochodów osiągnął zorientowaną na osiągi charakterystykę właściwości jezdnych, wyposażając nowe Astry GSe w specjalne zawieszenie obniżone o 10 milimetrów. W porównaniu z bezpośrednimi rywalami nowości Opla będą wyróżniały się lepszą stabilnością w zakrętach, podczas hamowania oraz w czasie szybkiej jazdy niemiecką autostradą.

Sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe, a charakterystyka przednich i tylnych amortyzatorów olejowych jest dobrana nie tylko pod kątem dynamicznej jazdy, ale także komfortu. Dzięki technologii KONI FSD (Frequency Selective Damping) amortyzatory pracują inaczej przy wysokiej częstotliwości ruchu tłoka (kontrola pracy zawieszenia) i niskiej częstotliwości (ograniczanie przechyłów nadwozia). Ustawienia ESP zostały również specjalnie dostosowane do wersji GSe, w których podwyższono próg aktywacji z uwzględnieniem potrzeb kierowcy preferującego dynamiczną jazdę.

Stylistyka Astry z detalami GSe

Charakterystyczne detale GSe sprawiają, że auta są bardziej wyraziste. Z zewnątrz o dynamicznym charakterze pojazdu informują 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu inspirowane koncepcyjną elektryczną Mantą GSe, a także sportowy przedni zderzak wraz z przednim pasem i emblemat GSe na tylnej klapie. W środku sportowe cechy podkreślono wyczynowymi przednimi fotelami z tapicerką z alcantary. Są one zarezerwowane dla wersji GSe.

Czytaj też:
Opel przywraca submarkę GSe dla dynamicznych modeli. Wiemy, co połączy ją z przeszłością

Galeria:
Opel Astra GSe i Astra Tourer GSe
Źródło: Stellantis
 0

Czytaj także