Lider globalnego rynku motoryzacyjnego jest jeden. Zajmuje dwa pierwsze miejsca na podium

Lider globalnego rynku motoryzacyjnego jest jeden. Zajmuje dwa pierwsze miejsca na podium

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross Źródło: Toyota
Wyniki globalnej sprzedaży samochodów osobowych w pierwszej połowie 2022 roku opublikował ceniony portal analityczny Focus2Move.com. Toyota Motor Corporation znalazła się na pierwszym miejscu wśród producentów z wynikiem 4,77 mln pojazdów.

Toyota Motor Corporation zamknęła pierwszą połowę 2022 roku jako najpopularniejszy producent samochodów osobowych na świecie, powtarzając swój sukces z roku 2021. Jak podaje portal analityczny Focus2Move.com, od stycznia do czerwca koncern sprzedał 4,77 mln samochodów. Zapewniło mu to jeszcze większą przewagę nad pozostałymi producentami na podium niż w pierwszej połowie 2021 roku. Udział grupy Toyoty w światowym rynku wyniósł w tym roku 11,9 proc.

Marka Toyota utrzymuje pozycję lidera globalnej sprzedaży samochodów osobowych od ponad dekady. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku na drogi wyjechało 4,25 mln aut ze znaczkiem Toyoty, co przełożyło się na 10,7-procentowy udział w rynku.

Kierowcy najczęściej wybierają Corollę i RAV4

Toyota Corolla już tradycyjnie zakończyła półrocze jako najczęściej kupowany samochód na świecie ze sprzedażą 553 tys. egzemplarzy. Na drugim miejscu figuruje RAV4 z wynikiem 459 tys. aut. Łączna sprzedaż tylko tych dwóch modeli przekracza milion samochodów. Obie Toyoty powtórzyły swój sukces z całego 2021 roku, kiedy również zajęły dwa pierwsze miejsca.

W pierwszej dziesiątce samochodów, które od stycznia do czerwca tego roku najczęściej opuszczały salony, znalazły się jeszcze dwa modele Toyoty. Camry zajęła piąte miejsce z wynikiem 328 tys. egzemplarzy, zaś na dziesiątej pozycje znalazł się Hilux po awansie o 3 pozycje. Jego sprzedaż zamknęła się w liczbie 296 tys. aut.

Yaris na szczycie segmentu B

Toyota Yaris powtórzyła sukces z 2021 roku i zajęła pierwsze miejsce wśród aut miejskich. 274 tys. sprzedanych egzemplarzy przełożyło się na 7,5-procentowy udział w segmencie. Corolla i RAV4 jako dwa najpopularniejsze samochody na rynku zajmują topowe miejsca w swoich segmentach z udziałem odpowiednio 12,1 proc. i 2,8 proc.

Miejsca na podium zajęły także inne modele Toyoty. Camry to drugi najczęściej wybierany samochód średniej wielkości. Jej udział w segmencie wynosi 8,5 proc. Hilux w zestawieniu pick-upów zajął trzecią lokatę i odpowiada za 10 proc. tej części rynku. Znana najbardziej z amerykańskiego rynku Sienna jest trzecim najpopularniejszym minivanem na świecie i odpowiada za 3,4 proc. sprzedaży samochodów tego typu.

Czytaj też:
Jest cennik Yarisa Cross GR Sport. Toyota zaczęła przyjmować zamówienia

Źródło: Focus2Move.com, Toyota