Nowe Maserati GranTurismo. Włosi poprawili ikonę

Nowe Maserati GranTurismo. Włosi poprawili ikonę

Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo Źródło: Maserati
Wraca jedna z ikon Maserati: włoski producent sportowych aut przedstawił nowe GranTurismo. Otworzył nowy rozdział w historii, która rozpoczęła się 75 lat temu, od Maserati A6 1500.

Coupé GranTurismo łączy wysokie, typowe dla samochodu sportowego osiągi z komfortem odpowiednim na długie dystanse, zarówno w wersji z mocnym silnikiem spalinowym, jak i z napędem w 100 proc. elektrycznym. To pierwszy samochód w historii marki, w którym zastosowano całkowicie elektryczny układ napędowy.

Z estetycznego punktu widzenia zachowano tu klasyczny profil Maserati, z długą maską i cofniętą kabiną, a dynamicznie opadająca płaszczyzna dachu podkreśla krzywiznę słupka z logo z trójzębem.

Silnik spalinowy i elektryczne

Nowe coupé zostało wyposażone w silnik V6 Nettuno, dostępny w dwóch wersjach: Modena, z jednostką 3.0 V6 Nettuno biturbo o mocy 490 KM, oraz Trofeo, która bazuje na tym samym motorze, lecz wzmocnionym do 550 KM.

Ofertę uzupełnia GranTurismo Folgore z całkowicie elektryczno-akumulatorowym układem napędowym. Jego napęd korzysta z architektury 800 V i został opracowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wywodzących się z Formuły E. Ma trzy potężne silniki z magnesami trwałymi o mocy 300 kW.

Akumulator ma nominalną pojemność 92,5 kWh i może oddawać energię z mocą 560 kW, tak aby w sposób ciągły przenosić na koła około 760 KM. Specyficzna konfiguracja i układ akumulatora skutkują ograniczeniem wysokości pojazdu do 1353 mm, bez kompromisów w zakresie jego sportowego charakteru. Kształt zestawu akumulatorów znany jest jako „T-bone”. Moduły baterii są tu rozmieszczone głównie wokół centralnego tunelu, a nie pod siedzeniami, co pozwala znacznie obniżyć punkt H samochodu, umożliwiając uzyskanie niższej pozycji za kierownicą.

Wnętrze nowego auta

Kabina Maserati GranTurismo jest wyposażona w nowe elementy, w tym najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Maserati Intelligent Assistant (MIA), wyświetlacz, który łączy główne funkcje w zintegrowany interfejs z ekranem dotykowym, cyfrowy zegar oraz wyświetlacz przezierny head-up (dostępny jako opcja).

GranTurismo ma też dźwięk silnika Maserati nawet w wersji elektrycznej. To zasługa inżynierów z Laboratorium Innowacji Maserati. Doznania akustyczne uzupełnia „wciągające” nagłośnienie Sonus faber 3D, zaprojektowane i wykonane przez włoskich specjalistów z zakresu udźwiękowienia. Do wyboru są dwa poziomy indywidualizacji – łącznie nawet 19 głośników z dźwiękiem 3D o mocy do 1195 W (standardowe audio liczy 14 głośników o mocy 860 W).

W momencie premiery GranTurismo będzie również oferowane w premierowej edycji PrimaSerie 75th Anniversary – limitowanej serii z ekskluzywnym wyposażeniem, nawiązującej do niedawnej 75. rocznicy A6.

Czytaj też:
Maserati będzie sprzedawać auta po nowemu. Salony jak rzemieślnicze warsztaty

Galeria:
Maserati GranTurismo
Źródło: Maserati