Jest to już dziesiąta wersja loga Citroena w 103-letniej historii marki. Jak podkreśla francuska firma, nowy projekt jest nowocześniejszy od swojego pierwowzoru, wyrazisty i dostosowany do cyfrowych sposobów komunikowania się we współczesnym świecie.
Zaprezentowane właśnie logo od połowy 2023 roku ma stopniowo pojawiać się na maskach aut produkowanych seryjnie i na samochodach studyjnych. Nowa identyfikacja wizualna marki będzie wdrażana w działaniach marketingowych, a oznaczenia pojawią się także w autosalonach i serwisach. Zmianie tej towarzyszy nowe hasło marki: Nic nie porusza nas jak Citroen (Nothing moves us like Citroën).
Szewrony zostały
Nowe logo stanowi interpretację oryginalnego znaku graficznego, stworzonego przez założyciela firmy, André Citroena. Inspiracją był sukces jego pierwszej firmy metalurgicznej, która produkowała systemy kół zębatych – od nich właśnie pochodzi znak firmowy. Dwa charakterystyczne elementy kół zębatych, znane jako szewrony, stanowiły od tamtych czasów kluczowy element identyfikacji Citroena.
Czytaj też:
Strategia koncernu zadziałała bez pudła. Stellantis bije rekordy