Nowe logo francuskiej marki. Nawiązuje do tego z początków działalności

Nowe logo francuskiej marki. Nawiązuje do tego z początków działalności

Nowe logo Citroena
Nowe logo Citroena Źródło: Stellantis
Francuski Citroen zaprezentował kolejną odsłonę swojego logo – szewronów – nawiązujące do owalnego symbolu marki z 1919 roku.

Jest to już dziesiąta wersja loga Citroena w 103-letniej historii marki. Jak podkreśla francuska firma, nowy projekt jest nowocześniejszy od swojego pierwowzoru, wyrazisty i dostosowany do cyfrowych sposobów komunikowania się we współczesnym świecie.

Nowe logo Citroena

Zaprezentowane właśnie logo od połowy 2023 roku ma stopniowo pojawiać się na maskach aut produkowanych seryjnie i na samochodach studyjnych. Nowa identyfikacja wizualna marki będzie wdrażana w działaniach marketingowych, a oznaczenia pojawią się także w autosalonach i serwisach. Zmianie tej towarzyszy nowe hasło marki: Nic nie porusza nas jak Citroen (Nothing moves us like Citroën).

Nowe logo Citroena

Szewrony zostały

Nowe logo stanowi interpretację oryginalnego znaku graficznego, stworzonego przez założyciela firmy, André Citroena. Inspiracją był sukces jego pierwszej firmy metalurgicznej, która produkowała systemy kół zębatych – od nich właśnie pochodzi znak firmowy. Dwa charakterystyczne elementy kół zębatych, znane jako szewrony, stanowiły od tamtych czasów kluczowy element identyfikacji Citroena.

Czytaj też:
Strategia koncernu zadziałała bez pudła. Stellantis bije rekordy

Źródło: Stellantis