O sprawie obszernie pisze Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Jak poinformował rząd we wtorkowym komunikacie, obecnie zdecydowana większość dróg krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad nie jest dostosowana technicznie do ruchu pojazdów o nacisku pojedynczej osi do 11,5 tony.
Lepsze drogi za 58 miliardów zł
Dlatego zdaniem władz konieczne jest wzmocnienie konstrukcji nawierzchni, aby zapobiec szybkiej i postępującej degradacji dróg publicznych. W tym wypadku nie chodzi o budowę nowych dróg, powstających w nowym standardzie, ale wzmocnienie istniejących oraz konieczne remonty i przebudowy wielu odcinków, w tym najbardziej narażonych na degradację i niszczonych przez transport.
Środowisko zostanie odciążone
Podjęte mają zostać również działania, które zmniejszą negatywny wpływ infrastruktury drogowej na środowisko. Realizowane będą m.in. pilotażowe rozwiązania dotyczące utrzymania dróg, w tym w szczególności zastosowania nasadzeń jako zielonego filtra antysmogowego.
Na realizację programu do 2030 r. rząd chce przeznaczyć ponad 58 mld zł.
Czytaj też:
Polski kierowca skazany na więzienie na Białorusi. „Powodem wypadek, którego nie był sprawcą”