Dzięki opcjonalnemu zawieszeniu typu coilover (RS sport suspension pro), pakiet Competition Plus dostarcza większej dynamiki, nie ograniczając przy tym cech przydatnych w codziennym użytkowaniu auta. Zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika a wnętrzem oznacza, że RS 4 Avant i RS 5 są głośniejsze. Jednostka napędowa biturbo V6 ma moc 450 KM i moment obrotowy 600 niutonometrów osiągany w zakresie od 1900 do 5000 obr/min.
Sportowy charakter na wyższym poziomie
Sportowe zawieszenie RS sport suspension pro oferuje funkcję manualnej regulacji zawieszenia typu coilover, które zapewnia równowagę między komfortem a osiągami. Dzięki temu, nawet dłuższe dystanse można pokonywać komfortowo, bez żadnych ograniczeń, korzystając ze wszystkich dostępnych systemów wspomagania. Klienci, którzy wybiorą zawieszenie typu coilover, otrzymają swoje RS 4 Avant lub RS 5 fabrycznie wyposażone w zawieszenie zestrojone o 10 mm niższej niż w standardowych modelach RS.
Ponadto klienci mogą manualnie obniżyć wysokość zawieszenia o dodatkowe 10 mm, dzięki czemu zawieszenie będzie w sumie o 20 mm niższe niż w standardzie seryjnym. Wyższy współczynnik sprężystości, amortyzatory regulowane w trzech stopniach i sztywniejsze stabilizatory, dają lepsze ogólne wrażenia z jazdy i pomagają skrócić czas okrążenia. Rezultat: klienci zyskują na bardziej precyzyjnym i zwinnym prowadzeniu. Oba pakiety charakteryzują się również zwiększoną prędkością maksymalną: do 290 km/h.
Audi RS 4 Avant z pakietem Competition Plus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy - to o 0,2 sekundy mniej w porównaniu do seryjnego standardu. Audi RS 5 Coupé lub RS 5 Sportback pokonuje ten dystans w 3,8 sekundy, co stanowi poprawę o 0,1 sekundy.
Tuning układu kierowniczego i napędu
Przełożenie dynamicznego układu kierowniczego zostało ustalone na poziomie 1:13,1. Ulepszony sportowy mechanizm różnicowy quattro zapewnia większą zwinność i radość z jazdy - zwłaszcza w trybie jazdy Dynamic. Nowy zestaw danych w jednostce sterującej ze zmienionymi parametrami przenosi zdecydowanie akcenty napędowe na tył. Ponadto zaktualizowane oprogramowanie w jednostce sterującej skrzynią biegów - tylko w połączeniu z pakietami Competition - pozwala na skrócenie czasu zmiany biegów i zauważalne zwiększenie rozpiętości pomiędzy różnymi trybami jazdy. Zwiększona dynamika wymaga z kolei zwiększenia przyspieszenia ujemnego. W połączeniu z oponami Pirelli P Zero Corsa, nowo opracowanym oprogramowaniem ABS i układem hamulcowym RS z ceramicznymi tarczami, droga hamowania przy hamowaniu ze 100 km/h jest krótsza nawet o dwa metry.
Czytaj też:
20 lat Audi RS 6 Avant. Dwie dekady kultowego modelu, historia czterech generacjiCzytaj też:
Spektakularne pożegnanie z silnikiem V10. Oto nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWD
Audi z pakietami Competition
