Ominął auta przed przejazdem kolejowym. Wjechał prosto pod pociąg

Ominął auta przed przejazdem kolejowym. Wjechał prosto pod pociąg

Wypadek na przejeździe kolejowym
Wypadek na przejeździe kolejowym Źródło: Policja
Jeśli zastanawiacie się, co niektórzy kierowcy mają w głowach, wjeżdżając na przejazdy kolejowe, to ta historia nie pomoże wam odpowiedzieć pytanie.

W miejscowości Skoki w gminie Puławy 53-latek kierujący Fordem ominął samochody stojące przed strzeżonym przejazdem kolejowym, wyłamał opuszczoną półzaporę i zderzył się z pociągiem towarowym. Z obrażeniami ciała mężczyzna trafił do szpitala. Był trzeźwy, okazało się natomiast, że nie posiada uprawnień do kierowania. Trwa wyjaśnianie przyczyn zdarzenia.

Wypadek na przejeździe kolejowym

– Jak wynika z ustaleń policjantów, kierujący ominął dwa samochody stojące przed strzeżonym przejazdem kolejowym, uderzył w opuszczoną półzaporę, po czym wjechał na tory, gdzie zderzył się z pociągiem towarowym jadącym w stronę Puław. Z obrażeniami ciała mężczyzna trafił do szpitala – mówi komisarz Ewa Rejn-Kozak z lubelskiej policji.

Wypadek na przejeździe kolejowym

W co trudno uwierzyć, 53-latek był trzeźwy. Okazało się natomiast, że nie posiada uprawnień do kierowania pojazdami mechanicznymi. Maszynista pociągu również był trzeźwy. Trwa wyjaśnianie okoliczności i przyczyn zdarzenia. Pojazd, którym kierował mieszkaniec gminy Puławy został zabezpieczony na policyjnym parkingu do dalszych oględzin.

Korzystając z okazji policjanci przypominają:

Najważniejszą zasadą na przejazdach kolejowych jest zachowanie szczególnej ostrożności. W chwili, gdy sygnalizator nadaje pulsacyjne światło czerwone, obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu na przejazd kolejowy, nawet w sytuacji, gdy rogatki nie zostały jeszcze opuszczone, bądź ich opuszczanie dopiero się rozpoczęło.

Kierujący, którzy myślą, że zdążą jeszcze przed szlabanem i przed pociągiem, popełniają poważne wykroczenie i ryzykują życiem. Warunki techniczne pociągów uniemożliwiają ich natychmiastowe zatrzymanie w sytuacji zagrożenia. Najcięższe składy potrzebują do tego nawet kilku kilometrów.

Kierującemu, na przejeździe kolejowym zabrania się:

  • objeżdżania opuszczonych zapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
  • wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
  • wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
  • omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

Czytaj też:
Zderzenie pociągu z autobusem. Nagranie mrozi krew w żyłach
Czytaj też:
Pociąg uderzył w policyjny radiowóz. W środku siedziała skuta 20-latka

Źródło: Policja