O sprawie obszernie pisze Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Jak czytamy, koncern Renault planuje podzielić się na pięć firm.
Wielka piątka przyszłości
Pierwszą z nich będzie Ampere, odpowiedzialna za produkcję samochodów elektrycznych. Druga to Alpine, produkująca ekskluzywne, zeroemisyjne i sportowe samochody. Mobilize (trzecia), marka utworzona na bazie spółki leasingowej Grupy Renault, zajmie się nową mobilnością energetyką i usługami związanymi z przetwarzaniem i wykorzystaniem danych.
Czwarta firma The Future is Neutral ma być pierwszą firmą motoryzacyjną specjalizującą się w gospodarce obiegu zamkniętego: od obiegu zamkniętego surowców po recykling akumulatorów. I na koniec piąta firma Power, skupiająca dotychczasową tradycyjną działalność Grupy Renault, która w dalszym ciągu będzie rozwijać niskoemisyjne samochody spalinowe i hybrydowe marek Renault i Dacia.
Sojusz z Chińczykami
Francuzi zapowiedzieli ponadto stworzenie wraz chińskim koncernem Geely firmy, która będzie produkować silniki. Grupa Renault będzie miała 50 proc. udziałów w joint venture, które od pierwszego dnia działalności ma osiągać obroty rzędu 15 miliardów euro.
Czytaj też:
Kilka metrów ma znaczenie. Ten sposób jazdy pozwoli uchronić się od stłuczkiCzytaj też:
Najpoważniejsze błędy, jakie robią kierowcy-seniorzy