Marka Kia w 2021 roku ogłosiła nową strategię. Jednym z jej głównych elementów była prezentacja świeżego logo. Dotychczasowe proste litery układające się w napis „KIA” zostały odmienione. Nowe układają się w taki sposób, że dwie ostatnie są połączone. Ma to wciąż wyglądać jak nazwa firmy… ale może dochodzić do nieporozumień.
Można to przeczytać jako „KN”
Niektórzy widza w tym logo również „KI” pisane w cyrylicy. Osób czytających logo Kii jako „KN” jest naprawdę wiele. Ile dokładnie? „Ashwinn Krishnaswamy, analityk złamujący się e-commerce i analizą działań firm w jego ramach, odkrył ciekawą rzecz. Na swoim Twitterze zauważył że aż 30 tys. osób miesięcznie wrzuca do Google'a zapytanie „KN car”” – pisze Moto.pl. „KN car” znaczy „KN samochód”.
Mówimy tu o zapytaniach w Stanach Zjednoczonych. Hasło jest popularne także w Kanadzie, Australii czy Wielkiej Brytanii. W innych krajach zapewne internauci także wpisują podobne hasła w wyszukiwarki, ale słowo „car” zastępują tam swoim odpowiednikiem określenia na samochód.
Czy nowe logo Kii jest porażką?
Logo powinno być przede wszystkim czytelne. Można więc uznać, że zmiana nie do końca udała się Koreańczykom. Z drugiej strony, tak duża liczba wyszukiwani ma swoje zalety. Widocznie auta Kii rzucają się w oczy i wzbudzają zainteresowanie, a gdy ktoś już je „wygoogluje”, może od razu o nich poczytać, obejrzeć… i kto wie, może też kupić. Nowe logo Kii mogło wyjść marce na dobre.