Nowa generacja modelu Mitsubishi ASX, sprzedającego się dotychczas na pięciu kontynentach, została opracowana specjalnie z myślą o europejskich kierowcach i ich specyficznych potrzebach.
Mitsubishi ASX reprezentuje popularny w Europie segment B SUV, w którym rywalizował z sukcesem od debiutu w roku 2010, trafiając na naszym kontynencie do blisko 380 000 klientów.
Nowa platforma – większe możliwości
Nowy ASX oparty jest na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, dzięki której możliwe było wprowadzenie dynamicznej kontroli podwozia (Dynamic Chassis Control), analizującej dane z sensorów, w chwilach przeciążeń na zakrętach i ograniczającej moment obrotowy odpowiedniego koła w celu korygowania toru jazdy. Nowa platforma Aliansu pozwala również na poszerzenie gamy układów napędowych. Wersję podstawową napędza turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra i mocy 90 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną.
Mocniejsze silniki do 160 KM
Pozostałe, zelektryfikowane napędy benzynowe oferują wyższe osiągi. Dwa warianty mocy turbodoładowanej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,3-litra (140 KM i 160 KM) wspiera instalacja miękkiej hybrydy (MHEV), która podnosi oszczędność oraz responsywność poprzez wspomaganie momentu obrotowego w chwilach, kiedy jest on potrzebny, na przykład podczas przyspieszania. Układ, obejmujący napędzany paskiem klinowym dwufunkcyjny alternator-rozrusznik oraz 12-woltowy akumulator, pozwala na odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania. Wersji 140-konnej towarzyszy w ofercie 6-biegowa przekładnia manualna, dla wersji 160-konnej przewidziano 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną DCT.
Na polskim rynku pojawia się również, po raz pierwszy w tym modelu, wersja z tradycyjną hybrydą (HEV), łączącą jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią z kilkoma trybami pracy. Uzupełnieniem oferty będzie w dalszej kolejności elektryczna hybryda ładowana z zewnętrznego źródła prądu, napędzana układem PHEV. Zespół napędowy oparty jest na podobnej jak w tradycyjnej hybrydzie konfiguracji – połączeniu silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z większego akumulatora o pojemności 10,5 kWh, który pozwala na pokonywanie codziennych dystansów w wyłącznie bezemisyjnym trybie elektrycznym. Nowy Mitsubishi ASX dołączy więc w gamie Mitsubishi do modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV, łączących system PHEV i konstrukcję SUV-a.
ASX zyskał optycznie na wielkości, dzięki wysokim nadkolom, 17- lub 18-calowym kołom. Wnętrze SUV-a to – wysoka pozycja kierowcy i łatwość wsiadania, funkcja odsuwania tylnej kanapy, umożliwiająca pełne wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej lub bagażnika o pojemności do 467 litrów, trwałe, łatwe w utrzymaniu tapicerki z tkaniny lub skóry.
W wyższych wersjach personalizacji podlega także charakterystyka pracy najważniejszych układów, którą wprowadzamy za pośrednictwem systemu Multi-Sense. Kierowca może więc zmienić reakcje układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcje na pedał przyspieszenia, korzystając z predefiniowanych trzech trybów jazdy oraz trybu dającego mu prawo wprowadzenia własnych parametrów:
-
ECO: tryb, którego priorytetem jest maksymalna sprawność energetyczna,
-
PURE: służący wyłącznie do jazdy z napędem elektrycznym,
-
SPORT: maksymalna moc przenoszona na koła, odpowiednie ustawienia stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, zmiana sposobu reakcji układu kierowniczego z naciskiem na większą przyjemność podczas dynamicznej jazdy,
- MY SENSE: umożliwia kierowcy personalizację ustawień samochodu, a także zmianę koloru oświetlenia wnętrza diodami LED (8 kolorów)
8 wersji ASX 2023
Polscy klienci, którzy zdecydują się na zakup nowego Mitsubishi ASX, będą mieli do wyboru osiem wersji modelu, zróżnicowanych zarówno pod względem mocy napędu, rodzaju przekładni, jak i specyfikacji wyposażenia.
-
INVITE + STYLE. Bazową wersją specyfikacji jest INVITE dostępna z silnikiem 1.0 Turbo o mocy 90 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną. W Polsce oferowana jest wraz z pakietem STYLE. W standardzie klient otrzyma: reflektory w technologii Full LED, system nagłośnienia z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, umożliwiający współpracę ze smartfonami poprzez interfejs Android Auto i Apple Car Play, elektrycznie sterowane szyby, a także elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat i kierownicę obszytą skórą ekologiczną.
-
INVITE + STYLE + COLD. Wersję INVITE z pakietem STYLE, wzbogaconą dodatkami pakietu COLD przewidziano z większym turbodoładowanym 1,3-litrowym silnikiem o mocy 140 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną oraz układem Mild Hybrid. W pakiecie COLD znalazły się elementy użyteczne w naszym klimacie – podgrzewane fotele oraz podgrzewana, obszyta skórą kierownica.
-
INFORM. Ten sam układ napędowy – turbodoładowany 1,3-litrowy silnik o mocy 140 KM, sprzężony z 6-biegową przekładnią manualną, wspierany przez układ Mild Hybrid – napędza wersję INFORM dysponującą nieco uboższym wyposażeniem od wersji INVITE + STYLE. Nie ma w niej elementów pakietu STYLE – relingów i przyciemnionych szyb z tyłu, klimatyzację automatyczną zastępuje manualna, w standardzie nie znalazł się także dostęp bezkluczykowy.
-
INTENSE + STYLE + COLD – 1,3 (MHEV) 140 KM 6MT
-
INTENSE + STYLE + COLD – 1,3 (MHEV) 160 KM 7DCT. Bogatsza względem INVITE i INFORM wersja INTENSE dostępna jest z dwoma wariantami napędu: 140-konnym, turbodoładowanym silnikiem 1,3 z 6-biegową przekładnią manualną oraz z jego wersją 160-konną, współpracującą z 7-biegową przekładnią DCT. W obu układach zastosowano system Mild Hybrid. Oba warianty silnikowe w tej wersji wzbogacono w ofercie pakietami STYLE (relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby i 18-calowe felgi aluminiowe) oraz COLD (podgrzewane przednie fotele i pokryta skórą podgrzewana kierownica).
-
INTENSE + STYLE + COLD + NAVI – 1,3 (MHEV) 160 KM 7DCT
-
INTENSE + STYLE + COLD + NAVI – (HEV) Hybryda 1.6 145 KM AT. Wersja INTENSE, wzbogacona w stosunku do powyższych wariantów INTENSE o pakiet NAVI, pozostawia klientom wybór pomiędzy dwoma układami napędowymi – 160 konnym silnikiem spalinowym, wspomaganym instalacją Mild Hybrid z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną lub klasyczną hybrydą, oferującą 145 KM mocy zespołu napędowego, składającego się z silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra oraz dwóch silników elektrycznych, zasilanych z akumulatora o pojemności 1,26 kWh. Wraz z pakietem NAVI na pokładzie samochodu pojawia się wbudowana nawigacja, stacja multimedialna z ekranem dotykowym o przekątnej 9,3 cala, cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 10,25 cala i – jako dodatek, korzystający z danych nawigacji – system ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości.
-
INSTYLE. W najwyższej specyfikacji INSTYLE, napędzanej silnikiem o mocy 160 KM, z 7-biegową przekładnią automatyczną DCT, klient otrzyma, poza elementami i funkcjami niższych wersji elektrycznie sterowane okno dachowe, funkcję automatycznej jazdy poziomu 1 MI-PILOT, a także: cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 10,25 cala, 9-głośnikowy system nagłośnienia premium Bose z subwooferem i z radioodtwarzaczem dysponującym ekranem dotykowym o przekątnej 9,3 cala. We wnętrzu znalazły się: fotele pokryte skórzaną, czarną tapicerką – z czego fotel kierowcy dysponuje elektryczną regulacją pozycji z funkcją zmiany podparcia odcinka lędźwiowego – a także indukcyjna ładowarka do telefonu.
Przedsprzedaż ASX 2023
Astara Poland otworzyła listy zamówień na nowy model, wprowadzając Program Przedsprzedaży Mitsubishi ASX, do którego można zgłosić się na stronie firmy.