To największa transakcja w historii polskiego rynku dealerskiego. Stało się

To największa transakcja w historii polskiego rynku dealerskiego. Stało się

Salon Renault
Salon Renault Źródło: Renault
Polska grupa kapitałowa sfinalizowała zakup spółki Renault Retail Group Warszawa. W wyniku transakcji Holding 1 wzbogacił swoje portfolio o stołeczną sieć dealerstw marek Renault i Dacia. Nowym podmiotem holding będzie zarządzał za pośrednictwem spółki zależnej – Grupy PGD.

Spółka Renault Retail Group Warszawa (której nazwę po parafowaniu transakcji zmieniono na RG Motors) prowadzi w stolicy cztery salony marek Renault i Dacia, których łączna sprzedaż w roku 2021 wyniosła 5 269 samochodów. Ten wolumen sprzedaży – jak twierdzą przedstawiciele Holding 1 – każe uznać transakcję za największą w historii polskiego rynku dealerskiego. Dotychczas bowiem za największą uznawana była umowa z 2011 roku, kiedy to Porsche Holding Salzburg kupił spółkę KPI Retail (kontrolowaną przez Kulczyk Tradex). Łączna sprzedaż salonów KPI Retail w roku 2011 wyniosła 4 526 samochodów. Warto jednak pamiętać, jak podnosi IBRM Samar, że w 2011 roku samych nowych aut osobowych zarejestrowanych zostało w Polsce 277 625 egzemplarzy, podczas gdy w roku ubiegłym krajowe wydziały komunikacji wpisały do centralnej ewidencji 446 681 nowych aut.

Zyski zostaną zwiększone

Zakup Renault Retail Group Warszawa jest największą inwestycją w branżę dealerską Holdingu 1. Jej charakter jest odmienny od lwiej części dotychczasowych, ponieważ spośród kilkudziesięciu dealerstw należących do Holdingu 1 tylko cztery zostały odkupione od innych podmiotów. – Inwestycja dowodzi naszej wiary w potencjał wzrostowy polskiego rynku motoryzacyjnego. Ponieważ jednocześnie salony i serwisy RRG reprezentują najwyższe standardy marek i cieszą się bardzo dobrymi opiniami klientów, jesteśmy przekonani, że zakup przyniesie dorodne owoce – mówi Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1.

Zgody na zakup musiał udzielić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, co też uczynił decyzją z 13 października 2022 roku.

Sprzedaż polskiego oddziału przez Renault Retail Group jest częścią strategicznego planu Grupy Renault pn. „Renaulution”. – Proces zmiany właścicielskiej, a co za tym idzie sprzedaży 100 proc. udziałów Renault Retail Group Warszawa i oddanie działalności dealerskiej w ręce prywatnego przedsiębiorcy jest elementem zmiany modelu biznesowego RRG w Europie – przypomniał podczas czwartkowej konferencji prasowej Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.

Także samochody używane

RG Motors – jak podkreślają przedstawiciele Holdingu 1 – ma mocną pozycję także na rynku samochodów używanych. Oddział przy Alejach Jerozolimskich jest nie tylko jednym z największych i najnowocześniejszych punktów „ReNew” w Polsce, ale też prowadzi sprzedaż samochodów używanych w odrębnym salonie, w standardzie sprzedaży aut nowych. Poza salonami sprzedaży w skład RG Motors wchodzi także pięć autoryzowanych serwisów Renault i Dacii oraz cztery zakłady blacharsko-lakiernicze.

Poza wspomnianą zmianą nazwy całej sieci z Renault Retail Group Warszawa na RG Motors, przeobrażeniu ulegną także nazwy handlowe poszczególnych dealerstw. Obowiązywać będą zasady nazewnictwa przyjęte przez Grupę PGD z początkiem roku. Skrót RRG zastąpi skrót PGD, zatem na elewacjach dealerstw pojawią się wkrótce oznakowania w formie: Renault PGD Puławska czy Renault PGD Mory.

Koniec roku inwestycji

Zakup Renault Retail Group Warszawa jest zwieńczeniem tegorocznego procesu inwestycyjnego dealerskiej części Holdingu 1. W pierwszym kwartale kupiła ona dealerstwo Forda we Wrocławiu i także w stolicy Dolnego Śląska uruchomiła autosalon Mitsubishi. W Krakowie i Warszawie ruszyły natomiast placówki pod nazwą Cupra Studio. Wkrótce też działalność ma zainaugurować dealerstwo Opla i DS Automobiles w Warszawie. Rok Holding 1 zakończy zatem z portfolio bogatszym nie tylko o marki Renault i Dacia, ale także DS.

Jak podają przedstawiciele Holding 1, zsumowanie potencjału sprzedażowego Grupy PGD oraz RRG Warszawa kusi wnioskiem, że firma może ponownie, jak przez wiele lat, zasiąść na pozycji nr 1 polskiego rynku dealerskiego. W ubiegłym roku RRG Warszawa sprzedała 5 269 samochodów, a Grupa PGD – 17 155. Łącznie daje to więcej aut niż w minionym roku dostarczył lider zestawienia największych dealerów i grup dealerskich w Polsce, czyli Grupa Cichy-Zasada/Sobiesław Zasada Automotive (20 583 egzemplarzy). – Zdobycie tytułu lidera, choć miłe i cenne, nigdy nie było dla nas celem samym w sobie. Najważniejsza jest efektywność przedsięwzięcia, a tę długofalowo osiąga się nie rankingami sprzedaży, a budowaniem zaufania klientów – zaznaczył Adam Pietkiewicz.

Przy okazji zauważył, że Holding 1 ponownie wzbogaca się o „srebra rodowe” marek. – Wejście firmy na rynek warszawski w roku 2000 wiązało się z zakupem najstarszego dealera Forda w Polsce, jakim jest OMC Motors. Natomiast przy Alejach Jerozolimskich 156 dealerską historię Renault w Polsce zaczął pisać pan Janusz Kiljańczyk – przypomina prezes Pietkiewicz.

Czytaj też:
Auta radykalnie zdrożały. Czy Polacy zaczną rezygnować z zakupu?
Czytaj też:
Jest szansa na tańsze auto! Do salonów samochodowych wracają rabaty

Źródło: IBRM Samar, PGD, Holding 1, Renault Polska
 0

Czytaj także